En bloggares bekännelser...

Ja, vad kan jag säga?  Jag är verkligen ledsen att jag varit en sån urusel bloggare sista veckan. Förlåt!!! Jag ska inte skylla ifrån mig, men det har varit mycket.. Väldigt mycket att göra. Men nu är jag i alla fall tillbaka och jag ska göra allt jag kan för att fortsätta uppdatera så ofta som möjligt!

Vad är det då som är så viktigt och har upptagit all min tid och energi? Jo, Chicken Cup, jobb och Cosmo så klart. Fast Cosmo har nog också tyckt att jagvarit lite tråkig den här veckan så han har strulat, busat och hållt på strula en massa. En kort rapport över veckan som gått:

Onsdag Hoppning på schemat. Vi var många i gruppen och Cosmo var verkligen inte på humör för att hoppa över några löjliga pinnar, vattenmattor och annat tjaffs. Han ville heller inte lyssna för skänkeln, rösten, handen eller något anat heller för den delen. Vi hoppade (egentligen inte värt att kalla hoppade eftersom han började strula fyra meter före hindren och sen kastade sig över som att det satt ett hungrigt lejon bakom varje bom) kanske fem språng och sen gav jag upp. Jag tog honom till bortre delen av ridhuset och skulle försöka jobba loss honom lite, men då var det kortsidan på ridhuset, en pall, de andra hästarna som hoppade, folk på läktaren, med mera, med mera, med mera som helt plötsligt också blev lejon och var livsfarliga, på riktigt!! Det var längesen jag var så upprörd på honom, men som tur är går det i alla fall över fort igen.

Torsdag blev det ridning på utomhusbanan som var mjuk och fin - Så härligt att kunna rida utomhus igen!! Också får man sånt fint tryck i hästarna ute när de är lite mer framåt och "på tårna" per automatik.

(Lååång!-)Fredag & Lördag fick Cosmoliten vila sig. I och för sig hade han fullt upp med att kolla in alla ponnyekipage som var och tävlade hos oss. Chicken Cup var i full gång och det gick verkligen bra. Verkligen jätterolig tävlingshelg utöver det vanliga och jag tror faktiskt att både vi, ryttarna och publiken har haft det roligt, trots att det var en lång och intensiv helg. Fredagens dressyr höll på effektivt i dryga tolv timmar (!) Vi hade första start 08:00 och sista startande var färdig 20:12 och då hade vi ändå alla prisutdelningar utomhus för att spara tid. Härligt men intensivt som sagt! Lördagen gick betydligt fortare, men kräver därför ett högre tempo rakt igenom. Den dagen var jag verkligen mångsysslare. Jag servade funktionärer, byggde bana, servade sekretariatet, sladdade ridbana och grillade hamburgare. Dessutom åkte jag och jobbade på eftermiddagen och slutade inte förrän 01:00. Kanske inte optimalt nej..  Och jo, jag var fruktansvärt trött sen..

Söndag tog jag med Cosmo på en uteritt. Det blev mest skritt eftersom det fortfarande var knaggligt på banvallen med all snö som fortfarande låg kvar. Lugnt och skönt i ganska fint vårväder

Måndag blev också uteritt. Cosmo var strulg och var "rädd" för i princip allt som gick att spänna sig inför. Han var verkligen spänd som en stålfjäder och trippade fram i någon slags taktpassage med galoppinslag och skutt från ena sidan av vägen till den andra. Inte roligt... Efter mycket om och men och mycket tjat från mig lossnade han faktiskt. Han slappnade till och med av på slutet och kunde gå med lite lång tygel och frusta. Skönt att det i alla fall går att lirka med honom och att det ger resultat!

Idag ska mamma ta hand om Cosmo, hon är ledig i veckan så jag kan tänka mig att de tar sig ut en stund i vårsolen. Resten av veckan ska jag försöka trimma ihop Cosmo lite inför tävling på söndag. Ända till Ekerö ska vi åka, så det blir en lång tag från tidig morgon. Nu blir det jobb ett tag, Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0