En dag av återhämtning

Hej och godkväll. Jag har precis kommit hem från stallet. Mamma har tränat för Nonne, men jag tog en promenad med systern och Mira till stallet och tittade på när mamma red. Cosmo var trött idag efter en lång och intensiv dag igår, inte optimalt med ett träningspass idag, men han fick gå relativt lågt och mamma ställde inga jättekrav idag, så det var helt okej. Imorgon kommer Svante och ska behandla Cosmo igen så resten av veckan blir rätt lugn som ni förstår.

Nu när mycket av snön äntligen försvunnit från banvallen hoppas jag vi ska kunna ta härliga promenader och ordentliga uteritter snart! Skulle verkligen behöva träna lite övergångar och trycka på honom lite i ökningarna. Man har ju ofta så mycket bättre grund i hästarna ute och får man dem att jobba ordentligt där kan man få till riktigt bra gång! Skönt i alla fall att ridbanan hemma blivit så bra under vintern. Underlaget har verkligen satt sig under vintern och är riktigt bra. I höstas var den alldeles för tung så jag ville knappt rida på den alls då, men nu har den blivit jättebra. Hoppas det håller i sig!!

Nu har sambon fixat te och knäckemackor, så vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0