Fredagsförslag!

Åh, äntigen får man åka hem denna fredag och fira in helgen! Solen har lyst så vackert hela dagen och nu när det är dags för hemgång - ja då kommer molnen och lägger sig som ett tjockt bomullstäcke och hindrar solen från att lysa på oss. Men jag har hört att det ska bli fint väder imorgon, så jag håller en tumme tills dess. Jag har i alla fall trevliga planer för kvällen!

Så fort jag kommer hem ska jag åka och hämta upp mamma så vi kan åka och ta hand om Cosmo och hans skadade fossing. Bandaget måste läggas om igen och jag hoppas verkligen att såret ser ännu bättre ut idag. Bandaget hade i alla fall suttit riktigt bra i morse och han hade inte varit svullen eller haft ont, så jag tror det ska gå bra.

När vi är klara ska jag äta middag tillsammans med mamma, pappa, syster och systerdotter. Det blir en riktig familjemiddag utan grabbarna! Därefter bär det vidare av till goda vänner och sen vet man aldrig var kvällen slutar. Det ska bli jättetrevligt att få träffa lite vänner igen! Det var alldeles för längesedan sist. Jag har haft fullt upp med dubbla jobb, häst och styrelsearbete. Och sambon vill tydligen också ha lite uppmärksamhet ibland!? (Stackars er män som träffar oss hästtjejer, ni har det verkligen inte lätt!) Det är verkligen knöligt att få ihop allt och prioriteringen är inte så lätt att lyckas med. Men ikväll har jag i alla fall bestämt mig för att träffa vännerna och det ska bli jättetrevligt!

Jag känner mig allmänt optimistisk idag, trots att Cosmo inte är tiptop. Dels för att jag tror (och hoppas) att han snart kommer att bli bättre och kommer kunna ridas igen , men också just för att jag ska unna mig lite tid i gott sällskap ikväll. Jag börjar också inse att mitt byte av jobb verkligen närmar sig med stormsteg. Jag har bara drygt två veckor kvar innan jag slutar mina långa dagar med pendlande och pappersvändande och istället börjar på heltid på Rånäs Slott. På måndag börjar utbildningen av min ersättare på kontoret, en jättegullig tjej som säkert kommer att lyckas jättebra. Det känns som att jag har en spännande vår framför mig med fortsatt utveckling både med Cosmo och inom jobbet.

Nu blir det nog en liten tupplur innan jag är hemma, vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0