Jadå, vi kan hoppa också!

Jajamensan, idag har vi haft en riktigt rolig hoppträning! Precis som jag planerade satte jag lite tryck i Cosmo redan från början och det gav verkligen resultat. Jag lät honom gå i lite mer öppen form och vi galopperade på ordentligt fort på långsidorna, för att senare ta ner honom lite i tempo och göra många, kvicka övergångar i galoppen. Men det är svårt att släppa den där "dressyrgaloppen" när man rider, men idag jobbade jag verkligen för att få till det, och ja, det blev riktigt bra!

Vi började hoppa fram lite och den fina känslan bara stärktes. Cosmo har inte, under hela passet, tvekat en enda gång mot något hinder. Och det är verkligen en vinst för oss! Jag vågade till och med rida på mer på vissa linjer och då minska antalet galoppsprång, något som jag annars gärna fegar ur med och klämmer in fler språng istället. Vi avlsutade med en bana på omkring 0,90 m och Cosmo verkade nästan besviken när han insåg att vi inte skulle hoppa mer. SötCosmo, vi har verkligen roligt tillsammans han å jag!

Ja, jag lever nog på det här ett tag till. Trots att det till och med snöar (!?!) idag och allt är grått och tråkigt, har jag fått världens mest effektiva energikick och jag tror dessutom att jag lyckats sprida lite glädje omkring mig också!

Min trogne fotograf Elin hittade förresten mer i sina gömmor! Här är två bilder från min start i LA:1 på hemmaplan för ett par helger sen.

Han var som en stålfjäder och slog mot allt och ingenting, så ridningen var inte på topp, men det är ju alltid roligt med bilder, eller hur?!

Tack Veronica för fina kommentarer! Det gör det så himla mycket roligare att blogga vidare. KRAM till dig!

Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår precis vad du menar med "dressyrgaloppen" den är riktigt svår att släppa. Kul att det gick så bra. Hälsa Cosmo kram

2010-04-22 @ 08:33:10
Postat av: Christin

Jag vet! Vi får jobba på det, du och jag! Kram ;)

2010-04-22 @ 08:58:06
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Veronica

när har ni nästa dressyromgång? Vilka är det som rider i dressyrlaget?

2010-04-23 @ 07:57:48
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0