Överst på önskelistan

Godmorgon kära läsare, hoppas ni har det bra trots att regnet trillar ner frå en grå himmel. Det är ju faktiskt fredag idag, känns inte alls så eftersom veckan började en tisdag. Konstigt det där, det känns verkligen som att man tappat en dag - fast det är ju himla skönt att det redan är fredag och dags för helg igen!

Igår blev det träning på kandaret för Cosmo och mig. Fia och världens goaste Mira var på besök tillsammans med mamma pch pappa. Fia har inte sett honom så mycket så hon ville se när vi red, men eftersom Cosmo var grå (igen) tog det sin lilla tid att få honom ren och på med utrustningen så hann de inte titta så mycket. Han var i alla fall ganska fin och arbetsvillig. Han tar kandaret jättebra i alla fall. Verkar tycka det är lite konstigt när han får in betten i munnen men under ridningen går det jättebra. Jag skulle bara vilja ha ett annat kandar. Jag har ju mammas gamla i grovt läder och med tjocka tyglar. Dessutom är det på gränsen till för litet för Cosmos stora huvud. Nosgrimman kan han inte ha alls så det får jag låna från ett annat träns, vilket såklart inte blir snyggt för varken färg eller modell är lika. Jag har ett sånt här på önskelistan: Rundsytt i brunt och med en lite annan nosgrimma med vitt foder...Vad tycks?

Nu måste jag stänga av för annars klappar datorn ihop av för lågt batteri. Vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0