Skadad häst kräver ny bloggdesign!

Om vi börjar med det positiva! Visst blev det ganska fint, eller vad tycker ni?!

Något som är mindre roligt är att Cosmo är skadad. Han har fått ett sår under kotan på ena frambenet och går nu med bandage på benet. Såret sitter inget vidare med tanke på hur mycket leder och senor som kan påverkas där, men det ser fint ut och det verkar inte finnas några fickor eller annat där smuts och infektioner kan komma in. Jag fick hjälp av mamma att lägga om ett ordentligt bandage som jag hoppas ska kunna hjälpa till att hålla rent och torrt och stödja upp. Mamma skulle åka förbi imorgon bitti och kolla till honom och sen får han gå ut i sjukhagen tills det börjar läka lite.


Så tråkigt när hästarna är skadade. Nu tror jag det kommer läka ganska snabbt det här, men det är alltid ett orosmoment när såren sitter intill känsliga delar. Jag håller rapporten uppe om hur det går för honom!

Nu ska jag sova och hoppas att Cosmo mår bättre imorgon. Vi hörs!




Kommentarer
Postat av: Elin

va fin den nya designen är:) Hoppas att Cosmo snart blir bättre, det är ju inge kul när dom inte mår bra. Kram

2010-04-23 @ 09:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0