Snabbhoppning

Hej och godmorgon! Hoppas allt är bra trots att himlen är aningen grå denna torsdagsmorgon. Jag har just fått igång datorn och sitter och ska plugga in LB:0 inför söndagen och lyssnar på isländsk musik på Spotify. Jättefint, men jag förstår inte ett ord! Så himla synd, för det är verkligen musik som passar mig perfekt, men det vore ju roligt att veta vad det handlar om också.. En dag kanske man får lära sig isländska, vem vet?!

Igår var det hoppträning, som egentligen började 19:00. Jag var dock tvungen att vara med på ett möte med delar av styrelsen innan och kom naturligtvis för sent till min hoppträning. Mötet var ju i stallet, men jag kom inte ut till Cosmo förrän strax efter sju och skulle bara försöka få på honom utrustningen lite snabbt och smidigt... Lättare sagt än gjort! Det jag möter i boxen var betydligt lerigare än det jag visade igår. När man tog av honom täcket, såg det ut som att han fortfarande hade ett täcke på för han var totalgrå överallt där han inte varit täckt. Suck, det var bara att ta fram borsten och sätta igång. Jag kom ut i ridhuset vid halv åtta, red fram och skuttade över ett par språng och sen en liten bana. Och han var faktiskt himla duktig, min fina Cosmo. Jag försökte rida på ganska mycket framåt och det var nog bra, för han fick igång lite "hoppgalopp", om ni förstår vad jag menar? Han var i alla fall duktig och trots att det bara blev en dryg halvtimmas ridning var han himla duktig och hade jobbat på bra.

Ikväll tänkte jag trimma lite inför helgen. Möjligt att jag tar fram kandaret också och känner lite på det. Ska försöka rida igenom programmen imorgon och sen jobbar jag på lördag, så mamma ska träna för Susanne då. Förhoppningsvis hinner jag hem och kan titta på dem, skulle vara jätteroligt att se dem! Tyvärr missar jag en massa roligt i stallet den här veckan. Igår hade Ungdomssektionen käpphästhoppnning, förstå vad roligt! Jag hade jättegärna varit med om det inte var för att man tvingades sitta på kontoret just då. Sen kommer Gustaf Svalling på lördag fm och har träningar. Hade varit med om jag hade kunnat, eller åtminstone tittat på, men då är det slottet som kallar istället. Det kommer väl fler möjligheter i och för sig. Jag hoppas verkligen att nytt jobb (slottet på heltid!) kommer att ge mer tid över till annat. Ska bli jätteskönt att slippa pendla drygt två timmar om dagen och likaså att slippa jobba alla vardagar jämt. Gillar inte riktgt "8-17 mån-fre" rutinerna, så jag ser fram emot att få lite andra arbetstider. Kommer att börja mot slutet av maj tror jag. Har inget fast datum än, men förhoppningsvis så snart som möjligt. Ja, det var väl allt för nu. Nu ska jag plugga program! Kram på er ;)

Förresten, kan bjuda på ett par bilder på en Cosmo som precis var nyanländ till Rimbo! De här är tagna av Tomas föräldrar som är duktiga på att ta med kameran!! Detta var alltså september 2009 och jag hade bara varit stolt hästägare ett dygn!



Bra att se lite äldre kort på honom, då kan man verkligen se vad som utvecklats! Han har till exempel musklat på sig ordentligt, speciellt över ryggen! Han var alldeles tunn över ryggen på de här bilderna ju och lite väl lite hull just då. Svårt att se på bilderna kanske, men..

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0