Solig söndag

Hej på er!
Jag har tagit sovmorgon idag. Himla skönt att kunna unna sig det ibland, eller hur? Cosmo har gjort lite av varje de senaste dagarna. I och med att det blev vila på torsdagen och jag lyckades komma hem lite tidigare från jobbet på fredagen tog vi oss ut på ridbanan en stund. Han kändes fin, jag höll honom bara lång och låg och jobbade mycket lösgörande, vilket han verkade tycka var skönt.
Igår åkte jag till stallet strax efter åtta och tog ut honom på en liten tur på en nästan helt snöfri banvall (Underbart!) Det är ju toppen att ha flera kilometer sandväg utanför stallet, som är mjuk och fin att rida på. Cosmo hade dessvärre vaknat på fel sida igår och tjafsade på gången, kunde inte stå still, busade och retades med sin matte, vars stubin inte är alltför lång när hon precis klivit upp ur sängen... När jag tillslut kom upp i sadeln fortsatte det naturligtvis. Men efter mycket om och men och ungefär en halvtimmas ridning gav han upp och blev jättefin istället. Trägen vinner, det är väl så det heter? Snacka om att man måste ha en ängels tålamod när man har med Cosmo (och egentligen alla hästar) att göra. Jag bet ihop och så, tillslut, fick jag ju honom med mig. Titta vad härligt vi hade det!
Från Cosmos sida sett


Titta vilken härlig vår vi har! Härligt när man får se vacker natur från hästryggen.
(Ja, det är snödroppar det där gröna i mitten. Svårt att komma nära när man sitter på en otålig häst!!)

Kommentarer
Postat av: caroline

Vilken mysig tur:)

2010-04-25 @ 13:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0