Tankar en tisdagsmorgon

Hej vänner!

Jag blir så trött! Hade suttit och skrivit ihop en hel radda med saker jag skulle lägga ut igår, men när jag skulle publicera det så försvann allting och som utkast fanns bara första raden kvar, så då orkade jag inte skriva om allting, utan fyller på idag istället.

I söndags var Cosmos förra ägare, Jessica, på besök. Tillsammans med sonen Otto och en kompis tog de sig till Rimbo för att hälsa på Cosmo och mig. Jag skulle träna och satt och värmde i ridhuset när de kom. Och varmt var det! Ridhuset hade tagit in en massa värme från solen utanför så det var riktigt skönt. Det känns som evigheter sen man kunde rida i kortärmat, så det var verkligen välkommet! Och både jag och Cosmo fick jobba riktigt hårt, så vi var helt svettiga när i var klara. Vi jobbade mycket i galoppen och mot slutet var han riktigt fin, när han började få med bakdelen ordentligt under sig och då kom traven naturligt igång också. Det tog dock sin lilla tid. Cosmo var ganska spänd till en början och lyssnade på allt som hände utanför istället för på mig. Jag var förmodligen också lite spänd inför våra besökare, men tillslut blev det riktigt bra som sagt.

Igår red mamma för Nonne som vanligt på måndagar. Jag kunde inte låta bli att åka ner en liten sväng precis när de ridit klart, trots att Tomas tyckte att jag var knäpp som inte utnyttjade min hästfria dag bättre. Svårt att förklara det där för någon som inte är hästintresserad! Det hade i alla fall gått bra för mamma, tyckte både hon och Nonne.

Förresten hittade jag en massa bilder från tävlingen på Ekerö i min mailbox! Det var Elin som flitigt fotat under dagen. Ber om ursäkt för min dåliga sits på vissa av blderna. Han var ju som ni vet inte helt nöjd på tävlingsbanan. Nästa tävling ska jag nog be eventuella fotografer att bara på framridningen, haha!

ganska duktig!


Här fick vi en 8:a på skritten, faktiskt ;)

Ja, som sagt, sitsen och ridningen..Var tog de vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0