Trött efter två avklarade starter

Hej

Nu är jag på väg hem från Ekerö, där vi varit och ridit andra omgången i allsvenskan div III. I sista sekund fick vi ihop en tredje lagdeltagare, men egentligen hade det inte behövts för Cosmo och jag sinkade laget totalt. Vi red andra klassen på pinsamma 40 %. Jag är så beskviken på Cosmo, som var strålande fin på framridningen, hade skött sig bra under första klassen och jag bara laddade inför lagklassens start med gott självförtroende och en jättebra känsla. Vi kommer in i ridhuset och Cosmo ställer sig på tvären totalt. Så fort jag la om skänkeln, tryckte han sig mot mig och la öronen bakåt och bara tjurade. Det var så frustrerande, men jag bestämde mig för att genomföra klassen i alla fall. I protokollet stod det "Bättre lycka nästa gång..." Ja, vad säger man? Surt!

Men men, jag har faktiskt lite positivt att berätta också. Cosmo har skött sig jättebra idag i övrigt och jag har fått en hel del kommentarer om att jag har en himla snygg häst, vilket såklart är superroligt! Han har dessutom varit duktig i transporten och har ätit, druckit och gjort sina toalettbesök ordentligt. Han har varit toppenfin på framridningen till båda klasser. Första klassen gjorde vi ett hyfsat resultat strax under 60 %, vi hade ett par 8:or och en hel del sjuor på det mesta som gjordes åt vänster. Det vi gjorde i högervarvet  däremot fick vi icke godkända poäng på för då var alla hörnor och blommor helt plötsligt livsfarliga! Tröttsamt, och det var också därför jag var så taggad inför andra klassen där jag ville göra ett ännu bättre resultat. Men men, jag får helt enkelt ta nya tag. Just nu känner jag mig bara trött och bitter. Ska få hem Cosmo ordentligt, äta lite middag och sen blir det TV-soffan för min del.

Jag har haft fotografer med mig idag, så jag ska försöka få upp lite bilder så snart jag kan! Vill också passa på att tacka för hjälp och stöd under dagen och speciellt tack till Eva och Elin som stöttar oss! KRAM!

Kommentarer
Postat av: caroline

Hur gick det för Anette och vem blev den tredje ryttaren? kikade på RRRK men hittade inget resultat.

2010-04-25 @ 13:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0