Men läk nu då!

Hej igen!
Uppdateringen har legat lite efter, jag vet. Cosmo Blåfot är fortfarande just Blåfot. Såret läker, men har blivit lite infekterat, så tyvärr blir jag nog tvungen att ha bandaget ett tag till för att det inte ska komma in en massa smuts i det. Det är kanske tre centimeter långt och en centimeter brett, men är inte särskilt djupt. Så det måste till en ordentlig sårskorpa och sen ny hud däröver, men det kan nog ta ett tag eftersom det är mycket hud som saknas tyvärr. Vi får se hur det blir med tävlingen på söndag, jag börjar tvivla på att jag kommer kunna åka. Tråkigt, men viktigast är naturligtvis att Cosmo mår bra.

Eftersom han fortfarande inte visat några tecken på hälta har han fått skrittas ute under helgen och igår. Mamma har varit ute med honom både i lördags och igår och i söndags tog jag en tur tillsamans med syrran, som lånade en häst av ridskolan. Han har blivit mer och mer taggad för varje dag.. Den där hästen är inte riktigt nöjd med att gå i en liten sjukhage och inte få gå ordentligt!! Men jag vågar inte släppa ut honom i hagen tillsammans med kompisarna så länge han har bandaget på, vi får se hur det blir mot slutet av veckan kanske. Jag får se vad jag gör med honom ikväll. Han skulle behöva vara stilla med tanke på såret, men för att han inte ska explodera totalt snart (vilket jag har mycket dålig erfarenhet av med Cosmo) skulle han behöva jobbas rikitgt ordentligt, men det går ju inte. Nej, det är inte lätt att ha ett energiknippe till häst när de är sjuka.

Nu ska jag jobba några timmar, så hörs vi senare. Kram!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0