Ändrade planer...

Jahapp, då hade man sett fram emot ett ordentligt ridpass, men istället får Cosmo vila och ska tempas ordentligt ikväll. Har fått reda på en mystisk hosta som cirkulerar och Cosmo kan ha drabbats tyvärr. Han har hostat till ett par gånger när jag ridit, men det var inget jag direkt reagerade på förrän jag hörde om att fler hästar gått runt med någon mystisk hosta. Igår red mamma och då hade han inte hostat någonting, så förhoppnngsvis är det ingenting, men man blir så nojig när man fick höra att fler hästar var lite krassliga, särskilt eftersom Cosmo faktiskt har hostat. Det gör han ju liksom aldrig annars. Han är i alla fall väldigt pigg och glad, så jag hoppas verkligen att han inte smittats av något och i så fall också hur många han har hunnit smitta.

Nej, nu blir det mycket kontakt med veterinärer och hästfolk för att se var denna mystiska smitta (om det ens är en smitta?) beger sig. Det är ju hopplöst med hästar som fått/får någon smitta. Isolering, ingen kontakt med andra, klädbyte, tvätt mellan hästkontakt, och så vidare, och så vidare... Usch! Hoppas de får bukt med detta snart!

Vill du ha hjälp när din häst är sjuk, eller bara veeta mer, har Agria en bra sida med information om hästens olika sjukdomar. Klicka in här och läs mer!

Kram på er!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0