Det där med försäkringar...

Idag har jag varit i kontakt med mitt ombud på Agria för att eventuellt göra lite förändringar i Cosmos försäkring. Vilken service egentligen att man har en personlig kontakt som man bara kan ringa och fråga som har koll på ens försäkringar. Hon är ju toppen! Dessutom fick jag en massa goda nyheter om vad som ingår i min försäkring idag. Från och men första januari i år har man nämligen ändrat möjligheten till ersättning för hältor och dess utredningar i veterinärvårdsförsäkringen. Det ligger numer som en egen del i ens försäkring. Ett tips är att ni kollar upp det med era försäkringar, så man inte står där en dag med en halt häst och inte får ut något på sin försäkring. Jag förstår att försäkringsbolagen var tvungna att göra något, men det blir ju lite dyrare för oss hästägare. Har man problem med sina hästar är det ju i nio fall av tio hältor det rör sig om. Tyvärr.

Jag tänker ofta på hästar och hur de rör sig och beter sig i vilt tillstånd, när jag till exempel planerar träningar och foder och hur man hanterar hästar som är knepiga i humöret. Hästar är ju liksom inte gjorda för att gå i en och samma form på en ridbana sju timmar i veckan. Jag försöker variera träningen och underlaget för hästarna så mycket som möjligt och undvika underlag som inte är bra för dem. Cosmo är väldigt tydlig med vad han tycker om underlaget och det är skönt att veta att han litar på underlaget eller ej. Då vet man vilka underlag man kan rida på och vilka man bör undvika. Som tur är verkar han inte ha något problem med underlaget i ridhuset eller på ridbanan hemma. Och det är ju bra!

Nej, nu ska jag göra ett besök hos Cosmokatten. Blir nog ett pass på ridbanan idag med lite genomgång av programmet inför söndag. Men vi hörs väl!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0