Flyttlasset går!

Hej på er!

Jag sitter nu i soffan i mitt nya hem faktiskt! Känns himla bra och kaffet är precis färdigbryggt. Jag och Tomas har dragit med oss vårt pick och pack till hans lägenhet i Norrtälje. Nu undrar ni kanske om Cosmokatten också ska få flytta, men det ska han inte. Jo, han ska flytta tillbaka hem till sig i helgen eftersom han inte kunde åka hem när jag hade planerat. Jag skulle ju rida hem honom i lördags för att han skulle skos på söndagen, Men då hade han tappat en baksko och kunde inte ridas hem. Planerna ändrades och mamma skulle ta med sig Cosmo till hovis under söndagen när jag jobbade istället. Då bestämde vi också att han får gå kvar med kompisarna en vecka till. Dock blev det inget hovslagarbesök på söndagen heller, utan hovis kom till oss igår. Så nu kan Cosmo flasha i hagen med sina nya dojjor ;) Det var verkligen nödvändigt på hans stackars fossingar, men det blev himla bra. Han är duktig våran hovslagare!

För övrigt var Cosmo inte alls sugen på att komma in när jag skulle hämta honom. För er som kanske inte vet hur vädret var här i rimbotrakten igår, så kan jagberätta... Det regnade. Efter typ femton försök att fånga odjuret Tvingade jag ut Tomas i ösregnet också, med en havrehink som muta åt Cosmo. Cosmo tyckte havren var intressant, men ville inte riktigt gå med på att grimman skulle på innan belöningen kom... Det tog typ fem minuter till, så lät han sig fångas och han fick sin havre. Jag var verkligen genomsur - Både sur av allt regn och sur på att han inte gick att fånga. Tur att han är söt och lätt att tycka om.. ;)

Nu är det dags för kaffe, sen ska jag åka och rida och därefter väntar jobbet. Kram på er ;)
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0