Intesiv helg med framgångar på flera plan!

Ja, det har varit en rolig, men mycket intesiv helg. Så nu sitter jag här med världens förkyling och hostar och äter halstabbletter så gott det går. Men vad gör väl det när man är nöjd med flera tävlingsresultat under samma helg?!

Om vi börjar med lördagen kändes han otroligt fin på framridningen. Inte en tendens till att backa utan var pigg och framåt hela tiden. Väl inne på tävlingsbanan var han också taggad och framåt. Så när jag vände upp mot första hindret, blev han lite paff över att vi faktiskt skulle hopp det och kanske sig åt sidan.. Jag tar på mig det fullstänndigt.. Men men, på det igen bara! Sen hoppade vi hela banan med ett pet på ett räcke som vi kom lite för stort och flackt över. Eftersom det var bedömning Clear Round gjorde vi en omstart och nollade. Min lilla hoppehäst, han är ju duktig han!

Lördagen avslutades naturligtvis med jobb. omkring halv fem på morgonen kom jag i säng och bara tre timmar senare stod mamma vid sängkanten och väckte mig. Trött och med massa halsont gav vi oss iväg. Och jag har det bra som har världens bästa coach och hästskötare med mig - Mamma! Hon är toppen! Hade egentligen räknat på att vi skulle åka vid tiotiden och då tyckte jag Cosmo kunde få gå ut i hagen en stund innan. Men när jag på lördageftermiddagen insåg att startlistorna var omgjorda och att jag startade först i min klass istället och då vr tvungn att åka drygt en timma tidigare. Cosmo hade såklart rullat sig också, men mamma tog borsten i högsta hugg och jag med gummisnoddar och mankam, var han snart i tävlingsskick igen. Skönt att han har en lättskött hårrem!

Cosmo verkade mer taggad än vanligt på att åka iväg. Kunde absolut inte stå still och trampade runt som en cirkushäst på stället. Under framridningen var han lite lång och framtung, vilket blev bättre i collectingring, där man hade de sista tio minuterna innan start. Innan vi fick startsignal busade han lite, men kändes ändå framåt och fin i formen. Väl under programmet tappade han bjudningen en del, vilket gav lite missar på en del punkter. Han blir ju så stor att valsa runt när han inte bjuder framåt. Min stora seger i går var i alla fall att han inte hittade på några som helst dumheter på tävlingsbanan! Vi landade på drygt 56% men jag är jättenöjd med att han inte dummade sig alls. Skönt att vi i alla fall kan gå lite framåt ibland också!

Ja, en toppenhelg, men som sagt, har det tagit knäcken på mig. Så nu ska jag jobba på att kurera mig. Mamma ska träna ikväll i alla fall, skulle vara roligt att åka och titta. Får se hur jag mår och hur det blir med det.

Som avslutning vill jag skicka en jättestor grattiskram till Elin och Madde som debuterade i LA:1 i lördags. Och vann! Första starten i LA, första segern och oj, vad de är värda det!!! Är så glad för er skull! Grattis!

På återseende!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0