Kan en häst vara schizofren?!?

Allvarligt, jag tror att min käre häst Cosmo lider av det i så fall. Eller så är det kanske jag?! Jag blir helt förvirrad på honom när det gäller tävling i alla fall. Något händer så fort vi kliver innanför de där vita staketen. Första klassen blev det totalt motorhaveri när domaren blåst och vi red in på meddellinjen. Och en stor häst utan motor blir, för er som kanske inte vet, en JÄTTEstor häst. Att manöverera en sådan på en 20*40 metersbana känns som att få en elefant att dansa i en tändsticksask.. Ni fattar, typ omöjligt.. Infr nästa klass bytte jag till ett par längre, raka sporrar och red fram ganska kort och intensivt. Känslan var betydligt bättre inför starten i LA:1, men när det återigen blv dags, satte sig Cosmo på tvären istället. Efter halten med hälsningen skulle han inte gå framåt utan visade upp sina backutsparkar istället. Men domaren verkade inte gilla det... Konstigt!

I alla fall tog jag mig hemåt och laddade vidare inför nästa helg istället. Började med en liten träning igår kväll och på förslag av en vän proppade jag Cosmos öron fulla med bomull och satte en mössa under tränset. Bingo! Inte vet jag om det var bomullens förtjänst eller tack vare god hjälp från Anna, men Cosmo gick Bra! Det var så enkelt, han följde mina rörelser och lyssnade koncentrerat hela tiden. Vilken härlig känsla! När jag var klar kände jag bara "Det där var väl ingen match, det var ju lätt som en plätt!" Åh, tänk om han kunde vara så jämnt! Jag ska i alla fall träffa en coach snart som ska hjälpa mig med lite mental träning för att se om vi kan göra något åt min och Cosmos tävlingsvanor. Behöver nog lite jäklar annamma och lära mig att verkligen fokusera. Jag tror det kan hjälpa mig en hel del faktiskt, så det ska bli spännande!

Idag har i alla fall Cosmo fått en lång skrittur i skogen. Han skötte sig bra och tyckte nog det var skönt att lufsa lite. Tog kandaret bara för att han ska få introduceras med det lugnt och försiktigt. Skrittade hela tiden på lång tygel, men han har i alla fall  inga problem attacceptera kandaret. Och det är ju skönt!

Knäppt är det i alla fall. Men nu ska jag kolla om det kommit ut några startlistor inför helgen. Då jäklar!
/CC

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vi har också funderat på om o'bama är lite schizo... så nu tror jag allt att hästar kan vara det. Du är duktig som kämpar så, tror det kommer lossna en dag!

2010-08-17 @ 23:35:37
URL: http://charlottestenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0