Ruskigt väder

Ja, håll med om att det märks att sommaren börjar lida mot sitt slut? De här dagarna med regn och rusk är verkligen inte uppiggande. Det känns skönt att få hem Cosmo till helgen så han får täcke på när det regnar och kan få komma in och äta mat ordentligt. Näringsvärdet på betet blir ju lägre och lägre hela tiden och dessutom har de ätit upp det mesta vid det här laget. Ska också bli skönt att komma igång med träningar och rutiner igen.

Red ut en sväng på vägarna kring stallet som var alldeles mjuka och fina efter måndagens regn. Dock kändes Cosmo lite stel, förmodligen efter skoning och jag gissar att han också blev lite kall i måndagens regn också, vilket påverkade honom lite. Han var i alla fall precis lika busig som vanligt och när vi skulle passera en hage med stutar fick han tokspel och trodde snarare att de där stackars kossorna var stora lejon istället. Plutten, ibland skakar man bara på huvudet åt den där hästen.

Jag måste förövrigt införskaffa ett nytt innetäcke till vintern. Ska köpa ett nytt Bucastäcke med lite mellanmycket fodring. Har ett tjockt 400-500 gramstäcke som åker på de allra kallaste dagarna, men jag vill ha ett med typ 200 grams fyllnning som han kan ha de övriga dagarna. Ska bara ta mig i kragen och komma till skott. Skulle ju ha köpt ett i våras när de reades ut, men vem tänker på nästa kalla vinter när solen äntligen börjar lysa efter tre månader i mörker?!

Well well, nu blir det stallet och jobb, vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0