Schwungfull häst utan stöd?!

Ja, igår var utbildningsskalan inte riktigt med oss.. Cosmo var jätteenergisk och fin, rörde sig fantastiskt under mig - Schwung! Problemet var bara att han var så öppen i formen och tog inte riktigt något stöd, förutom korta stunder. Men vad fin han kändes ändå. Det gjorde liksom inget att det blev lite öppen form, han lyssnade på mina hjälper och rörde sig Underbart! Jag är övertygad om att sommarvilan har gjort honom mycket gott, fysiskt, men också mycket psykiskt. Han har liksom fått landa lite efter ett intensivt år. Jag har ju snart haft honom ett år (!) och dessförinnan sattes han igång vid den här tiden för att kunna säljas efter ett längre uppehåll som konvalecent och med mycket vila. Men han har jobbat på bra och utvecklats hela tiden. Men det märks att det hänt något de här veckorna i sommarhagen. Han är fin min grabb!

Idag tog jag fram kandaret för att rida in det lite grann. Han är så fin i det! Jag skulle verkligen vilja visa er, men jag har ju ingen kamera! Min mobil just nu består av en mycket (väldigt mycket) gammal Nokia som har häftiga funktioner som spelet Snake och T9-funktion.. Ja ni fattar. Kamera är lite mycket begärt av denna high-teck-nalle och någon "vanlig" kamera äger jag tyvärr inte. Men jag lovar att ni ska få bilder så fort som möjligt!

Cosmo var i alla fall himla fin idag också. Bättre stöd än igår och formen satt där den skulle, trots att varken han eller jag orkade bibehålla den särskilt länge. Vilken träningsvärk jag hade från igår och efter passet var jag helt slut i kroppen! Att man tappar så fort! Jag har ju ändå ridit lite, men inte trimmat formen och haft seriösa träningspass på honom ordentligt. Dressyrsadeln har ju bara använts nån gång och då under uteritt med lite lägre krav. Nej, nu är det hårdträning som gäller för min del!

Imorgon ska mamma ta hand om Cosmokatten (Så gick det med min hårdträning, haha) och jag ska vara barnvakt åt systerdottern Mira. Vi får väl ta en rejäl promenad eller så ;)

Nej, nog för nu! Kram på er ;)
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0