Träning - med mamma

Hej på er!
Hoppas ni mår bättre än vad jag gör. Förkylningen har tagit ett riktigt järngrepp om mig, och jag går omkring och fryser, hostar och snorar. Jag har i alla fall gjort lite nytta idag och strukit en del från min "att-göra-lista". Skönt! Bland annat har jag köpt mig en teoribok för BE-körkort, så nu är det bara att börja plugga igen. Det var ett tag sen sist, så det ska bli intressant att se om jag kommer ihåg hur man gör!

Mamma ska i alla fall träna idag. Tur att man har henne när man själv inte kan rida. Cosmo har känts bra och jag ska eventuellt ta mig tid att åka och titta på dem när de trimmar. Igår fick Cosmo en lång uteritt tillsammans med mamma. De var ute i drygt en timma och hade hållt bra tempo med mycket trav och galopp. Jag hjälpte till med mockning och foder medan hon red. Skönt att man kan göra lite nytta och få andas lite hästluft när man inte är frisk. Det tror jag hjälper en att bli frisk, eller vad säger ni?

Cosmo börjar bli riktigt fin i kroppen igen. Har ändrat lite i kraftfodergivan från i våras och han verkar svara fint på det. Han äter mer havre och mindre krafft än tidigare. Tidigare åt han ungefär halva givan med krafft Grund och halva med havre. Nu äter han istället en tredjedel Grund och två tredjedelar havre. Dessutom äter han fortfarande extra proteintillskott i form av Krafft Protein (som nu får nytt namn: Krafft Muskel) för att få lite extra protein i hans stora kropp. Mineraler får han också naturkigtvis och under pälsfällning och -sättning får han även tillskott av B-vitamin. Till detta har han i princip fri tillgåg på hösilage. Han fodras med mellan tolv och femton kilo hösilage beroende på hur kallt det är. Cosmo är inget matvrak och lämnar gärna lite av maten när det finns roligare saker att göra än att äta.


Bilder:
http://www.spikgardarna.com/Images/Havre.jpg
www.krafft.nu

På Kraffts hemsida finns mycket bra hjälp och analyser över innehållet i alla deras foder.
Klicka här för att komma dit! Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0