Äntligen!

Sista jobbdagen är avklarad och nu laddar jag upp i soffan med lite härligt värmande glögg. Det känns fantastiskt bra, men tröttheten kommer sakta smygande trots att klockan ännu inte hunnit bli så mycket. Mamma fick därför mocka och göra fint åt Cosmo idag. Hästarna har fått lite annorlunda schema idag eftersom det varit så himla kallt (-25 grader), så de har fått vara ute halva dagen var för att inte vattenkopparna ska frysa i stallet och dessutom slipper de gå ute i flera timmar och frysa. Känner att Cosmos energibehållare håller på att rinna över nu, och jag är dessutom galet ridsugen, så eventuellt tar jag en sväng imorgon eller låter Cosmo springa av sig lite överskottsenergi på lina beroende på hur kallt det är, är det som idag blir det nog ingen ridning, för några kläder som besegrar ridning i de här temperaturerna, det äger inte jag! Men apropå longering; Lite linlöpning får det nog bli i vilket fall som helst, för jag har nog ingen lust att sitta upp utan att han har fått springa av sig lite först!!

Förresten kan ni läsa om dagens hästolycka hos Norrtelje Tidning. Blir bara så trött på de kommentarer som finns vid artikeln -"Snillen spekulerar"...

Nej, nu är det dags att ladda på mer glögg och fortsätta min julledighet - härligt!

Stor kram!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0