Hej igen!

Härligt att ni fortfarande kikar in här emellanåt trots att jag uppdaterar sällan just nu.

Jag och Cosmo mår i alla fall bra. Mamma har ridit lite mer sista veckan och jag försökte mig på en mysig tur i snön under fredagen... Det slutade på ridbanan eftersom Cosmos bocksprång och stegrande fick min stubin att brinna ut väldigt fort och en arg ryttare är tyvärr en sämre ryttare. Det var bara att gilla läget när Cosmo började strula och inte vilja gå framåt. Man blir ju liksom lite mer rädd om livet när man haft änglavakt ett par gånger i ridolyckor som hade kunnat sluta betydligt värre än de gjorde. Jag hade liksom inget annat att göra. Sur som en citron gick vi tillbaka till stallet och joggade av oss energin på ridbanan. Lite vintermys blev det i alla fall, så det var ju skönt! Anna tog förresten lite bilder på oss i en härlig galopp, ska försöka lägga upp dem när jag får dem!

Nej, jag får het enkelt inse att jag inte ska rida ut på Cosmo själv. Han fick i alla fall komma ut med mamma igår tillsammans med Christer och Pelle. Skönt att det gick bra då i alla fall!

Mamma red förresten för Gustaf Svalling i lördags. Hon var supernöjd och tyckte det var fantastiskt roligt att få rida för honom. Kul! Gustaf tyckte dessutom att Cosmo har fortsatt utvecklas, trots att han haft sin lugna period. Men faktiskt har han fortsatt växa lite mer och blivit starkare. Detta förmodligen på grund av att han äter mycket bättre sen han började få sitt hösilage i hönät istället för på backen. Han har bara trampat runt allt i boxen tidigare och sen blir det äckligt och mockas ut. Nu äter han mer och med större aptit än tidigare och det syns på honom att han har mer energi över att bygga lite mer muskler av.

Nej, nu är det dags att fara. Men som alltid: Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Usch vad det är kallt och tråkigt ute nu! Jag har också funderat på att skaffa ett hönät (ett sånt där riktigt finmaskigt) för att undvika att hon ska vräka i sig maten...=)



Vart har du köpt ditt kandar? Är lite sugen på ett svart med vitt foder (höll inte så länge med mottot "jag behöver inget"...)

2010-12-15 @ 08:43:30
Postat av: Christin

Heej!



Mmm, fast jag gillar faktiskt vintern, så länge det inte är grått och blaskigt ;)



Jo, hönät är inget jag egentligen förespråkar, men det fungerar jättebra för Cosmo, så då är det bara att gilla läget ;)



Haha, jag har köpt det på Hästbiten, det är från Hubertus Classics... Kram!

2010-12-15 @ 14:09:59
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0