Ännu mera snö!

Hej

Sitter på jobbet under lunchen och försöker värma mig med varm soppa och jackan på. Är ca -20 grader, men soligt och fint väder. Dessvärre är det helt otroligt kallt inne på kontoret! Är ju inte okej när man måste ha jackan på sig för att inte förfrysa! Då är det bättre när man klär på sig med thermobyxor, mössa, underställ och vantar och är i stallet, tänk så mycket kyla man klarar då bara för att få vara där bland hästarna!

Helgen har bestått av snö, snö, snö, blåst, kyla och lite sol. Lördagen var verkligen inte rolig när det i princip var snöstorm med snö och blåst. Jag som hade tänkt rida ut, insåg att det inte var någon idé när jag hämtat Cosmo i hagen och tvingats blunda och krypa in i jackan så ångt det gick för att stå emot blåsten och snön. Jag märkte att Cosmo och de andra hästarna inte heller gillade vädret, så vi gick in i ridhuset istället. Skulle trimma lite inför söndagens tävling, men Cosmo var inte alls intresserad av att samarbeta. Han gick emot nästan allting, var tung i handen och ovillig helt enkelt. Red i alla fall igenom programmen, och trots att det var spöken i vissa hörn, så fick vi i alla fall till ett par av övergångarna fint, så då avslutade vi. När vi sen ridit färdigt fick jag reda på att man dessutom ställt in programridningen pga snöovädret. Inte mig emot med tanke på hur Cosmo gått och att jag hade lite annat att tänka på. 

Söndagen väntade jag mig snöoväder, men istället hade solen tittat fram och blåsten avtagit. Perfekt! Det blev en uteritt för mig och Cosmo. Han fick jobba på ordentligt när vi tog ett par galopper i den snön, som nästan nådde bringan på honom på vissa ställen. Men han tyckte det var himla roligt i alla fall och det gjorde jag också! Trots att vi bara var ute ganska kort stund, han vi båda bli ganska svettiga. Skönt att man fortfarande kan hitta det positiva i det här vita vinterlandet trots allt!

Ikväll blir det träning för Nonne igen. Hoppas han kommer loss lite igen. Snart är det dessutom dags för Svantes nästa besök. Ska bli otroligt spännande att se vad han säger om min lilla Cosmo!


Passa på att galoppera i snön medan den är kvar!!!
Vi hörs :)
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0