Äntligen helg!

Är på väg hem efter veckans sista arbetsdag, skönt! Hoppas bara trafiken rullar på hemåt nu, i morse tog det en och en halv timma för mig att komma dit, suck! Tänk att det fortfarande kan bli fel när det kommer lite mer snö?! Jag trodde vi hade vat oss vid det här llaget, men tydigen inte. Olyckor, avåkningar och stillastående var ett tydligt faktum i Stockholmstrafiken!

Just nu ser jag fram emot att få komma hem och äta middag hos mamma och pappa, tillsammans med Tomas, syster och underbara systerdottern Mira. Efter maten ska jag åka och ta hand om buscosmo. Han får vila idag och jag har lovat att hjälpa till med kvällsfodringen, så jag tar nog med mig mamma och pappas hund och går en promenad med djuren. Ska bli skönt att bara ta det lugnt och umgås med sina nära och kära! Resten av helgen blir det nog mycket stall, precis som vanligt, med programridning, årsmöten och annat på gång ;) Hoppas verkligen att vädret ska vara lite vänligt mot mig, det blir så himla kallt med heldagar i stallet annars!!

Cosmo och jag tränade i alla fall för Sus igår. Han kändes lite trött och okoncentrerad till en början, inte ritktigt det där härliga trycket som har varit så bra senaste tiden, men han var jättefin ändå och kom igång mer och mer under passet. Mycket av att det inte blev helt perfekt berodde troligen också på att det var lite trångt i ridhuset (ja, det kan faktiskt bli det även i ett 20*80 ridhus!) eftersom halva ridhuset var upptaget för lektioner och vi var ett några stycken som samsades på den andra delen. Vi jobbade mycket med övergångar, framförallt i galopp och förberedde lite för piruetter. Vi var båda ordentligt svettiga när vi var klara, men jättenöjda ;)

Imorgon ska vi försöka ta oss ut i skogen, jag å Cosmo. Hoppas bara den nya snön gjort lite gott åt underlaget.. Börjar bli lite tröttsamt med den här vintern även för mig som älskar snön... ;) Ha en trevlig fredagkväll så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0