En galopp i snön

Idag har jag varit riktigt hurtig, gick upp strax efter sju så jag skulle kunna vara i stallet vid åttatiden. Tog med Cosmo ut i snön och lät honom pulsa på ordentligt. Det var riktigt skönt väder också, så vi hade verkligen trevligt med Cosmos jätte-knälyft för att ta sig igenom snön. Det blev inte så lång tur med tanke på hur jobbigt det blev för honom, men den där hästen har rätt bra kondition, lite för bra för mitt bästa tror jag. Han kanske inte skulle orka bralla så mycket om han blev trött lite tidigare?? ;) Nej, det är bra att han orkar med ;) Imorgon kommer Susanne igen så då blir det lite trimning. Jag är laddad och det ska bli jätteroligt!!

Förresten har jag uppdaterat lite i Cosmos garderob! Jag och Carro smet från jobbet över lunchen i fredags och besökte Hästbiten på söder. Införskaffade ett schabrak från Schockemöhle och TIBs pälsglans. Min absoluta favorit och dessutom luktar det ju så himla gott också ;)

Efter morgonens ridning åkte jag med syster och Mira till Norrtälje. Lämnade tillbaka det träns som var för litet och kikade lite efter ett annat, men jag hittade inget som riktigt föll mig i smaken. Antingen är det rätt färg och fel modell, eller fel färg och rätt modell. Är himla svårt med brunt, jättesvårt att hitta rätt nyans! Det ska ju matcha sadelns bruna, så det är det som är problemet. Men men, jag letar vidare. Kanske ni kan hjälpa mig förresten!? Jag ska försöka ta en bild på sadeln imorgon (så får ni se schabraket också!) Men hittar ni något snyggt träns i bra färg så kan ni jättegärna tipsa! ;)

Igår var förresten Tomas med i stallet, vilket innebar att han kunde ta ett par kort på mig och Cosmo tillsammans... Nu förstår jag varför alla säger att han är stor! Han upplevs ju inte stor när man rider, så jag tänker aldrig på att han är så stor som han faktiskt är, men på bilderna syns det ju verligen!! Jag ser ju pytteliten ut bredvid honom!!!! :)



Jag har dessutom anställt Tomas som fotograf för morgondagens träningspass, så förhoppningsvis ska vi kunna få ihop lite bilder då också!

Imorgon har vi pay & jump på klubben, "Hopp för Haiti", allltså inga rosetter eller liknande kommer att delas ut, utan alla pengar går oavkortat till Läkare utan gränser- Haiti. Så himla fin idé tycker jag! Eftersom jag och Cosmo inte riktigt är mogna för hoppbanora än blir vårt bidrag att jag ska vara domare och speaker under tävlingen. Har ni vägarna förbi i Rimbo, så kom förbi ridhuset och titta på hoppning och köp en kaffe - för Haiti! Kolla in www.rkrr.nu. Vi ses!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0