Hoppis & Skuttis

Godmorgon, hoppas allt är bra med er! Jag sitter på bussen och hoppas att jag ska kunna nå jobbet så säkert som möjligt. Känns dock lite svårt en sån här morgon med temperaturen runt nollan, snön som vräker ner och snorhala, oplogade vägar! Vi får väl se hur det går!

Igår hade jag och Cosmo Hoppis & Skuttis! För andra kanske det heter hoppträning eller så, men jag ock Cosmo har lite bustid på onsdagarnas hopplektioner, så det blir lite omväxling för oss och oftast har vi himla roligt! ;) Kraven är inte mer än att vi ska ha just rolligt, så då släpper vi loss lite och vi busar runt. Igår red vi på lite olika linjer och Cosmo var jätteduktig. Tills vi skulle hoppa den där jäkla vattenmattan... Vi har ändå gjort det helt okomplicerat tidigare, så jag fattar egentligen inte varför. Det är säkerligen jag som på något oförklarligt sätt säger åt honom att inte hoppa, trots att jag verkligen försöker få över honom. Igår blev jag till slut ganska arg på honom när han bara fjollar. Det hjälpte ;) Så när vi hade hoppat det ett par gånger skuttade vi runt en liten bana (utan vattenmattan, för det hade han ju redan hoppat duktigt och jag tyckte vi hade bråkat färdigt, tillbaka till det där roliga var min plan!) och han skötte sig bra, speciellt i slutet av banan. Åter till hoppis & skuttis och hans matte var nöjd ;)

Ikväll tränar mamma igen. Ska bli kul och se vad hon tycker, var ett par veckor sedan hon satt på honom. Själv ska jag förmodligen besöka käraste syster och min favorittjej Mira! Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0