Hoppning, kyla och trimning!

Hej!

Återigen rapportering från bussen en tidig måndagsmorgon. Igår var det hoppning på klubben under förmiddagen. Massor med duktiga ekipage på olika nivåer. Vi hade allt från en åsna (!) till modiga unghästar och erfarna hopphästar och -ponnyer. Dessutom hade vi en hel del ridskoleekipage med och de var jätteduktiga!! Superroligt att det flöt på så bra och att vi dessutom samlade in ungefär 6500 kr till Läkare utan gränser - Haiti!! Alla var så positiva och det gör så mycket ;) Det enda negativa var kylan för min del.. Att sitta stilla i ett oisolerat ridhus och inte ens kunna ha tjocka vantarna på sig (för jag var ju tvungen att sköta micken och skriva för varje start) blev en aning svalt! Cosmos täcke lindades såklart runt kroppen, men efter ett par timmar var man ändå stelfrusen. Men det var iaf himla roligt, och det är ju huvudsaken!

Under hoppningen sms:ade Susanne och meddelade att hon var sjuk så vi kunde inte träna igår.. Tråkigt, men så är det ibland. Hoppas du kryar på dig Sus! Jag var ju superladdad för lite trimning, så jag tog med Cosmo till ridhuset och trimmade lite själv. Han var extremt taggad och var verkligen på tårna. De dagarna brukar det gå väldgt bra om man lyckas jobba igenom honom och få honom koncentrerad på uppgiften - och det gick fint igår ;) Så himla roligt när han bara väntar på vad som ska hända härnäst och ger allt i varje steg. Ibland blir han nästan lite för ivrig, men hellre det än att han backar! Tiden bara flög iväg och vi trimmade lite på bytena och galopparbetet överlag. Börjar sitta riktigt fint till höger nu, men lite jobb kvar åt vänster. I och med att Susanne inte kom, avbokade jag Tomas fotografering också.. Tog dock ett par bilder på sadeln och schabraket, men nu lyckades jag såklart inte få över dem från mobilen, så de får läggas upp senare helt enkelt.

Ikväll är det Nonneträning som gäller, kanske kan jag anlita fotografen då. Väl värt ett försök åtminstone! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0