Inspiration! Inspiration!

Inspireras av massa duktiga ekipage med hjälp av Youtube ikväll. Edward Gal, Adeline Cornelissen, Andreas Helgestrand, Jan Brink, och många många fler. Jag blir så glad när jag ser de här duktiga ryttarna med sina otroligt fina hästar! Så himla tråkigt att Andreas Helgestrands fina sto Matiné gått vidare till de evigt gröna ängarna. Verkligen synd på en så otroligt fin häst! Kolla in de här rörelserna!!!
http://www.youtube.com/watch?v=imgX3qERu3A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw&feature=related
Jag har varit i Uppsala idag och köpt ett träns till Min lilla Cosmo. Det blev dock inte riktigt som jag tänkt mig, men det blev i alla fall helt okej. På bilderna på nätet var tränset rödbrunt med vitt foder, jättefint och skulle matcha min sadel utmärkt. I verkligheten är det mörkare brunt och med beige foder.. Det är fint, men som sagt inte riktigt som jag tänkt mig. Men men, han var fin i det i alla fall, så det blir nog bra ;) Skulle fota så ni kunde se, men Cosmo var inte alls sugen på att vara modell, så vi får prova igen i morgon.
Jag red en stund i ridhuset och han var super i formen!! Så där riktigt bra tryck i honom och verkligen samarbetsvillig. Stolt matte idag alltså ;) Hade ju tänkt ta ut honom i snön, men det var blåsigt och lite isig snö som slog i ansiktet, så vi var inne istället och han verkade nöjd med det. Red inte så länge eftersom han var så fin, så vi sparar lite på krafterna inför Susträningen imorgon. Förresten fick ett nytt schabrak följa med hem från affären också, svart med guldpasspoal. Klassiskt och snyggt tycker jag!
I morgon ska jag köra också. Har varit med på en körkurs som vi ska avsluta med en liten tävling, vilket ska bli jätteroligt! Jag ska köra Pascal, Marie och Erikas superfina ridponny. Håll en tumme för oss! Mest för att vi ska kunna slå Jennifer och Jänta! (Eller hur Jennifer?!) Mycket att se fram emot för morgondagen alltså! Godnatt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0