Laddar inför kvällens hoppträning

Hejhej!

Är på väg hem och till kvällens hoppträning. Ska bli roligt att busa lite, bara Cosmo också kan va lite positiv och inte blåvägra på vissa hinder bara för att.. Men det ska nog gå bra, med en positiv inställing klarar man det mesta, eller hur?! Jag har varit lite otaggad senaste dagarna pga den här jäkla kylan som attackerat vårt land igen. Med nästan 30 minusgrader är det inte roligt att rida ens. Hästarna blir stela, vi blir stela, alla kläder gör en helt klumpig och känslan försvinner nästan helt. Men men,  förhoppningsvis ska vi väl få till lite värme snart.

I måndags var det planerad Nonneträning, men hon var inte där utan hade Anna F som ersättare istället. Jag fick dessutom rida ensam så vi körde ett lite kortare pass. Cosmo var dessutom stel och jag, som red utan stövlar för att kunna ha långkalsonger och ridstrumpor på, var lika stelfrusen ändå. Vi försökte jobba på trots kylan och mot slutet blev han riktigt fin. Kul att rida för Anna också, som inte har sett honom sen jag precis hade gjort min ordentliga avramling. Hon tyckte han har byggt på sig bra och hittat formen mycket bättre. Kul kul, trots att jag var så stel så jag inte alls kunde ge oss rättvisa när jag knappt kunde sitta på honom... Behöver lite värme nu så vi kan få tina upp ur den här vintervilan. Längtar efter att få rida på mjuka ridvägar med tunna kläder och solen som värmer!

Hittade förresten denna blland bilderna... Min sadel och mitt "nya" schabrak. ledsen att jag är lite seg på att hålla det jag lovat i bildväg!!


Kommentarer
Postat av: caroline

Stylish!

2010-02-25 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0