Lyckat träningspass!

Ja, det var det verkligen igår! Cosmo var jättefin och trampade verkligen genom hela kroppen igår igen, förhoppningsvis börjar det lossna på riktigt nu! Har gått lite för bra för ofta för att det bara ska vara en engångsföreteelse. Och det vore ju roligt om det är på riktigt och tänker hålla i sig! Vi red lite övningar med öppna längs långsidan och diagonalsluta från medellinjen. Öppnorna är riktigt bra nu, tidigare har han tappat så mycket auktion i skolorna, trots att ställning och takt finns där. Slutorna har vi lite kvar att jobba med innan han trampar på även där, men det går verkligen bättre och bättre för varje gång! Sen red vi lite enkla byten också, något jag måste trimma till innan vi ger oss ut på tävlingsbanorna. Han blir så trippig i övergången och det blir liksom ingen egentlig skritt. Mest bara små trippsteg..Inte bra! Men vi måste ju ha något att jobba med, så det blir perfekt att träna lite extra på framöver, både från marken och vid ridning.

Det är så kul med Cosmo för han vill så mycket och är verkligen sugen på att göra nya saker hela tiden. Det går helt klart lättare att träna när man har en häst som vill mer och tycker det är roligt med jobbet. Vi har verkligen utvecklats, både jag och Cosmo, sen jag köpte honom och det är jätteroligt när man ser hur han byggt muskler och kondis. Jag tror att han mår riktigt bra och det är skönt när det märks att han är nöjd! Jag är så stolt över honom, min fina fina häst!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tadaa! Jag hittade till din blogg ;)

Såg bilderna på Cosmo när han var liten, varför ser han inte sådär oskyldig ut nu me för? :P Han är ju bara Fööör söt!

Själv måste jag ju bara påpeka att Tasmania var bästa hästen någonsin idag! (Stoltare hästägare får man nog leta efter)



Vi ses i stallet :)

/Jennifer

2010-02-10 @ 00:59:43
URL: http://www.kennelempress.se
Postat av: veronica

Åh jag vill också ha pengar så att jag kan träna!!!! I sommar blir det nog lite träningar för Lotta på finsta tror jag! Det blir ju roligt. Men va kul att det går så bra för er! Själv är jag nere i en svacka just nu:(

2010-02-11 @ 10:57:27
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/
Postat av: Christin

Åh, vad trevligt Jennifer! Ja, men visst var han bara för söt!? Kul att det går bra med Tasmania också, blir nog en häst av den också snart!! ;)

2010-02-11 @ 14:44:21
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Christin

Jag vet hur det är, Veronica, de där jäkla svackorna.. Men å andra sidan är det inte så lätt med nästan en meter snö och mörka vinterkvällar. Jag tror tyvärr att man behöver de där svackorna ibland för att uppskatta framgången också, men visst känns det motigt när man är mitt uppe i dem! Ni är snart tillbaka på banan igen ;) Kram till er!

2010-02-11 @ 14:48:34
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0