Nonneträning och tisdagsbekymmer

Godmorgon! Hoppas allt är bra med er! Själv är jag utvilad och jättestressad. Vaknade nämligen imorse och insåg att klockan inte ringt och det var ljust ute. Går vanligtvis upp vid sextiden och då är det mööörkt! Bad Tomas kolla klockan, som visade 02:25! Den där jäkla sattelitklockan har jag använt för sista gången. Åh vad sur jag blir!! Man köper grejer som sksa vara moderna och dyra och välfungerande och sen orsakar de förseningar som bara den! I själva verket var klockan nämligen 8, då är jag i vanliga fall på jobbet redan. Det är de här gångerna man känner att ett jobb närmare hemmet skulle underlätta. Då kanske man kan glida in en kvart försent och låtsas som ingenting. Med jobb i Stockholm inkluderas ju en resa på en timma när man ska dit, så det blir nästan en och en halv timmas försening för mig idag (tur att bussen gick nu, så jag inte behövde vänta på en också!!). Inget man bara kan skylla på en långsam busschaufför eller lite extra trafik för... Men men, nu sitter jag iaf här på bussen och det är ju en himla tur att jag kan uppdatera er med gårdagens träningspass så länge!

Det var ju Nonneträning igår som vanligt på måndagarna. Han var fin igår, min lilla häst. Gick på fram med bra påskjut och var lyhörd för hjälperna. Han tyckte det var roligt att få jobba lite och det var härligt att känna! Tycker nog han var lite mer under sig än vanligt också och han tappade inte energin i skolorna som han gjort lite annars. Vi var hur som helst väldigt nöjda när vi kom tillbaka till stallet!

Nu blir det jobb för min del. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: INA!!!

Ååååhh, jag saknar ju ridningen när jag läser era fina hästbloggar :/ Roligt värre med träning ju! Du får lägga upp lite bilder när du rider så man får de honom in action:) Kram!!

2010-02-02 @ 20:41:48
Postat av: Christin

Ja, jag vet! Jag har försökt flera gånger, men det är svårt att hitta en fotograf. Vill du ställa upp med kameran är du mer än välkommen, Ina!! ;)

2010-02-02 @ 23:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0