Så blev Cosmo en hopphäst!

Jodå, ni läste rätt ;) Cosmo var så duktig på hoppträningen igår!!!Han stannade en enda gång, och det var endast för att jag fiskade efter en tappad stigbygel och var lite okooncentrerad. Duktiga duktiga hästen! Jag är fortfarande jättestolt över oss. Vi brukar normalt sett vara de som hoppar de lägsta hindren i gruppen och brukar hålla oss mellan 50-60 cm. Igår hoppade vi några språng på 110 ;)  Inte så förvånade att Cosmos långa ben kunde klara det, utan mest häpnadsväckande med det var helt klart att jag vågade rida an och hoppa utan några som helst problem! Det märktes verkligen att Cosmo tyckte det var roligt och då blev det ju ännu roligare för mig såklart! Jag gick runt och log hela kvällen sen, och ler fortfarande när jag tänker på det!! KUL!

Ikväll rider mamma sista träningen för Sofia. Hon kommer fortsättningsvis rida för Nonne på måndagarna istället för mig. Självklart tråkigt att inte ha Sofia med mer, men i och med att det inte passar med grupperna för henne, provar vi så här resten av terminen.

Till helgen kommer Sus igen så jag laddar för träning. Dessutom ska vi ha styrelsemöte också, jag är ju nyinvald i styrelsen för RkRR nu, så det ska bli spännande!

Förresten fick jag ett härligt mail i veckan från min tidigare hästs (Fenita -92 E.Feliciano-Robin Z) ägare. Fick en bild på vackra Fenita med hennes fölunge, så himla söt! Var tyvärr tvungen att sälja Fenita när hon triangelmärkts efter en hagskada, en jättevrickning i kotleden med ordetliga pålagringar som följd. Med tanke på hennes fina avelsvärde såldes hon till någon som ville avla på henne. Hon bor nu på södra Öland hos en jätterar familj där hon har det jättebra! Så ja, jag har haft ett förflutet då jag satsade mer på hoppningen också, trots att det inte märks med tanke på min höjdskräck för alla hinder över 70 cm!! Tänk att man skulle skaffa sig en dressyrhäst för att övervinna den rädslan, haha  ;)

Nu ska jag kolla in ett par andra hästbloggar och inspireras lite! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0