Tackar Svante, magnesium och stretch!

Ja, det är ju inte bara en tillfällighet, Cosmo börjar bli riktigt riktigt fin nu. Jag tackar Svante för behandlingen, tipset om Magnesium och enkla och effektiva stretchövningar. Om magnesiumet också gjort honom lugnare kan jag nog inte riktgt avgöra. Många ger ju sina hästar magnesium av just den anledningen, men jag kan inte se att det gjort några mirakel på den fronten. Cosmo har ju aldrig varit stressad på det sättet, utan har bara en hel massa överskottsenergi som han på ett eller annat sätt måste göra sig av med. Tränade ju för Nonne igår och vi var verkligen nöjda allihop. Skolorna var riktgit energiska och fina också red vi delar av LA:1, som också gick jättebra. Det är roligt att rida programdelar för Nonne, som också är domare. Hon brukar "sätta poäng" på de övningar vi gör och det höjer verkligen ambitionen, i alla fall för mig. Man vill liksom sätta den där ökningen, göra volten perfekt och tänker också mycket mer noggrant i hörnpasseringar och på linjerna. Bra för mig i alla fall ;) Igår när vi var duktiga, fick till en nia på en volt, sjuor och åttor på skolorna oh så vidare. Jag var nöjd, Cosmo var nöjd och Nonne var nöjd - Kan det bli bättre?

Nu när vi ändå är inne i vårt flow, har jag tagit mod till mig och löst licens för både Cosmo och mig. Hästkraken hade ju tyvärr ingen sen tidigare. Är bara startad ett par lokaltävlingar, så det har inte varit nödvändigt för tidigare ägare. Men nu är det i alla fall gjort, så nu har jag inte mycket mer att skylla på. Förhoppningsvis blir debuten på hemmaplan 28 mars. Denna vecka laddar vi såklart för träningstävling på söndag. Hoppas han har lite lättare att acceptera dressyrstaket, domarbord och uppståndelsen nu, jag tror faktiskt det blir lite lättare än sist. Dock har vi ju lite nackdel av att göra allt på hemmaplan jämt. Jag har ju ingen egentlig anledning att åka iväg för träningar, träningstävlingar och så, men det vore bra inför tävlingssäsongen. Ska se vad vi kan förbättra på den fronten! Några tips på närliggande träningstävlingar kanske?

Nu är jag snart hemma och ska åka och ta hand om min fina grabb. Blir lite lätt jobb idag och med tanke på att ridhuset är upptaget hela kvällen kanske vi tar oss ut på ridbanan en stund. I annat fall blir det en promenad för oss och lite massage efter det.

Är det inte intressant vad vi gör för våra hästar egentligen? Vilka resurser vi lägger ner på vårt intresse och vår fritidssysselsättning, medan vi väljer att sätta oss själva i andra hand. Jag lägger betydligt mer tid och pengar på Cosmos välbefinnande än mitt eget. Jag är noga med vad han äter och hur han tränas, samtidigt som jag själv kan stressa hem från jobbet, kasta i mig en macka och byta om, bara för att kunna spendera en timma extra i stallet. Och jag vet att jag verkligen inte är ensam om det! Det är något speciellt med hästlivet. För det är verkligen inte bara en hobby, det är en livsstil, som för en icke-hästintresserad kan verka idiotiskt, men som för oss hästfolk är helt underbart.

Lägger upp en dålig bild på oss på Sustrännigen i söndags. Håll tillgodo, jag försöker städigt få till bra bilder på oss tillsammans så det kommer så småningom!
Kram sålänge!


Kommentarer
Postat av: caroline

Hej, ville bara säga vilken trevlig blogg :) hittade den via Rimbos gästbok.

2010-02-18 @ 03:15:38
Postat av: Christin

Tack Caroline! Sånt värmer verkligen och peppar en att fortsätta skriva ;)

Ha det bra! Kram Christin

2010-02-18 @ 07:47:13
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Carro

Snyggt schabrak! =)

2010-02-18 @ 08:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0