Veckorapport!

Hej!

Hoppas allt är bra med er! Jag mår toppen för jag har träffat min favorittjej Mira idag, så häftigt att vara moster!! Jag och Fia tittade på några foton från BB, Mira var så liten då ju! Jätteroligt när man ser det så där tydligt hur hon växer och blir större. Hon är ju för söt!!

Skönt att man kan ha en dag i veckan när man hinner träffa lite vänner och ta det lite lugnt. Mamma tycker också det är så roligt att träna lite med Cosmo och det går riktigt bra för dem. Idag har de tränat på den förvända galoppen och mamma var nöjd. Men jag saknar faktiskt Cosmo när jag inte får pussa hans mjuka mule och busa lite med honom, Min gullunge där i stallet!

Igår, ondag hade vi hoppträning som gick himla bra! Okej lite tjaffs i början, men vad är väl det ;) Det är lite Cosmos signum, att inte göra något utan att först protestera lite. Irriterade och helt underbart. Det är det som gör honom extremt jobbig, men samtidigt det som visar hans personlighet och gör att man älskar honom ännu mer. På slutet gick han verkligen jättebra igår och flöt över vår lilla bana, med lite kluriga vägar och vinklar. Och han tyckte det var roligt, då gör ju jag också det såklart!

Imorgon tar mamma hand om Cosmoliten igen, jag blir kvar på jobbet hela kvällen, så då kunde mamma rycka in. Planen för helgen är snöpuls och jogg på lördag och sen kommer Sus på söndag. Ska verkligen blir kul att träna för henne igen! Är alltid så nöjd när vi tränat och har nya utmaningar att jobba mot. Vi har också anmält oss till en programridning nästa söndag, tänkte rida samma program som sist, LB:1 och LA:1. Vi har dessutom en lokaltävling i slutet av mars som förhoppningsvis ska kunna passa oss. Om han bara håller sig på backen går han ju som en dröm, men han har ju lite svårt att hålla sig i skinnet emellanåt. Som igår till exempel, när han hoppade och studsade som mest. En kvinna stod på läktaren och tittade på, när jag saktade av vid dem sa hon "Vilken otroligt vacker häst du har!" Jag tackade så mycket och klappade om min fina busgrabb, men varför ska han alltid hålla på sådär först!? Jag måste ju erkänna att han blir extra snygg när han showar sådär, men man blir ju för trött på honom. Det är som att han måste dra till sig all uppmärksamhet igen om alla inte tittar på honom heeela tiden. Haha, vet ni att jag sitter och ler när jag tänker på hans beteende, Knascosmo... Min himla fina!

Vackrast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0