Efter dagens pass

Precis hemkommen från stallet. I vanliga fall har jag lite ridledigt på torsdagarna när mamma får ta hand om Cosmo och tränar för Sofia B, men idag blev det jag istället. Sofia hade också en ersättare idag - Susanne, som jag tränar en del för. Red en tredagarskurs i helgen för henne, då vi började känna på byten och lite förberedelser för piruetter. Vi fortsatte träna några byten idag. Cosmo tycker verkligen det är roligt att jobba och ger allt när han väl förstår vad som gäller! Överlag kändes han rätt fin i idag. Ganska energisk och framåt, trots att han blev lite spänd stundtals. Alltid det där jäkla hörnet i ridhuset som inte går att passera i högervarv. Idag jobbade vi där på en volt, han gick förbi som en stålfjäder först några gånger, sen gick det bra ett par varv och sen var det spöken i hörnet igen. Han vet ju precis hur han ska göra för att få mig lite ur balans och tappa lite tålamod. Måste säga att jag fått lite längre stubin i all fall, ett par djupa andetag så är man rätt okej igen. Och som sagt, han jobbade riktigt bra idag trots det.

Imorgon kommer hovslagare, så då blir det lite lugn och ro för hans del. Det ska fixas i ridhuset i helgen också och läggas in spån, så det blir nog uteritter i snön förhoppningsvis. Nu blir det i alla fall några timmars sömn för egen del. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0