En hängig Cosmo...

..mig tyvärr när jag kom till stallet idag. Han låg i boxen, något han annars bara gör på nätterna. Med möda tvingade han sig upp och var alldeles hängig. Hårremmen som vanligtvis är blank och fin, var alldeles matt och blicken var dåsig. Efter lite rörelse verkade magen tack och lov komma igång och han blev piggare och piggare - Skönt!! Vi promenerade lite på ridbanan och det, tillsammans med lite extra vätska, verkade göra susen. Man blir ju så orolig så fort de inte mår som de ska! Har varit där innan det släcks för natten nu och ska ner imorgon bitti och se hur han har det. Mamma red igår och tyckte att han kändes lite tung och inte riktigt som vanligt, så kanske var det något på gång redan då?

Jag fick förresten ett jättefint träns och en grimma av mamma och pappa i födelsedagspresent ;) Precis vad jag både behövde och ville ha! Ska lägga ut lite bilder så fort jag kan, men jag måste försöka byta tyglarna till tränset först. Det ingick tyvärr gummityglar, så jag ska se om det finns andra med samma fina sömmar som på tränset. Ska åka imorgon och se vad jag kan hitta. Skulle inte förvåna mig om jag lyckas hitta något annat som jag "verkligen behöver" också. Jag menar, vem kan vandra runt i en hästaffär och gå därifrån tomhänt? ;) Jag meddelar hur det gick senare och som sagt kommer det bilder på det som får följa med hem också! Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0