En liten presentation

Hej och välkommen!
Den här bloggen är till för dig som vill följa mig och min häst Cosmopolitan i vårt dagliga arbete. Cosmo har varit i min ägo sedan slutet av september 2009 och vi trivs redan väldigt bra ihop. Cosmopolitan är en fuxvalack född 2002 E. Wasteiner - Eloge - Slabang xx. Han är mycket persolig och lite speciell i tempramentet, troligtvis mycket beroende på att han blev utan mamma vid bara några veckors ålder. Ska lägga upp lite bilder på en urgullig liten fölunge som idag, snart åtta år senare mäter ca 175 cm över manken och är en riktig snygging!

Jag som ryttare heter Christin Friberg och är 22 år. Född och uppvuxen i Rimbo har jag, mycket tack vare min hästtokiga mamma, spenderat många år av mitt liv hitills i stallet. Lite olika hästar har det blivit genom åren, allt från shettisen Sessie Bong(-styrig!!) till ett par galoppörer, hopphästen Fenita (sto f 1992 E Feliciano - Robin Z) och nu dressyrhästen Cosmo. Senaste två åren har jag varit utan häst efter några tuffa år med sorgliga avsked av fyrbenta vänner. Efter ett par år i vila känner jag mig nu mer målmedveten och taggad än någonsin. Följ med mig ch Cosmo när vi tar oss genom hästlivets klurigheter och underbara stunder!

Kommentarer
Postat av: Carro, Gaily & Wilma =)

Jag kommer följa din blogg varje dag! =) Lycka till med din fina häst!

2010-01-08 @ 13:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0