Hatade förkylning!

Ja, just så är det! ligger nerbäddad i soffan och föröker kurera mig. Kan man inte bara utrota de här jäkla förkylningarna med täppta näsor, halsont och hosta? Jag förstår inte hur jag lyckas drabbas av dem om och om igen? Sjukt tråkigt när man inte orka göra något. Kravlade mig ur sängen igår eftermiddag i alla fall och fick med mig Tomas till hjälp för att testa vad Cosmo tyckte om barbackaridning. Lite överreaskande verkade han helt oberörd av att jag satt upp, det var nog mer jag som var ovan. Har inte ridit barbacka sen, ja jag kommer knappt ihåg! Men det var lite roligt och definitivt något jag borde träna mer på. Igår blev det lite skrittjobb som passade en nybehandlad häst och förkyld matte alldeles lagom ;) Ikväll blir det mamma som får ta hand om Cosmo, misstänker att de tar en promenad tillsammans med Benso, mamma och pappas Border Collie. Beror väl lite på hur vädret är i och för sig, har kommit en massa snö och varit blåsigt, men det verkar ha lugnat sig nu tack och lov.

Köpte förövrigt Magnesium till Cosmo igår, på Svantes inrådan. Ska bli intressant att se om vi får någon effekt av det. Återstår att se het enkelt ;) Nu ska jag försöka bryta ned förkylningen ytterligare. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh va spännande! JA funderar på attt köpa det till Prezident! rapportera sen hurvidare det gav någon verkan!

2010-01-29 @ 09:24:48
Postat av: Annelie Keyser

Hej!! Svante är grymt duktig och magnesium funkar riktigt bra. Det är han som har behandlat brave så välkommen i barbacka klubben ;) Fick den 25:e besked att jag får börja rida med sadel igen :) så nu tänker jag prova hoppa igen utan att vara rädd om livhanken skrattar

2010-01-31 @ 11:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0