Hektisk helg!

Ja, då blir det lite sn helgrapportering. Är på väg till jobbet denna trötta måndagsmorgon, tur att man kan blogga lite samtidigt!

Cosmo mådde mycket bättre på lördagen och jag red ut en sväng tillsammans med Pelle och Corkan. Skönt att det är lite varmare så man slipper förfrysa både händer och fötter när man är ute! Cosmo tyckte att det gick alldeles för långsamt och när vi satte igång i trav efter en halvtimmas skrittpromenad var han helt galet laddad och varvade backutsparkar med små hopp åt sidorna och annat bus. Han lugnade sig tack och lov efter ett tag, men den där hästen skulle behöva lära sig ta det lite lugnt ibland också! När jag var färdig i stallet åkte jag till hästaffären i Norrtälje för att kolla in andra tyglar till tränset. Tyvärr fanns det inga i rätt färg och rätt modell, men istället hittade jag ett superfint rundsytt träns i mörkbrunt med ljusa sömmar. Tyärr inget i rätt storlek hemma, men det kommer snart, så då får ni se ;) Blev en mörkare nyans på grimman också, med samma ljusa sömmar som på tränset. När jag ändå var där fick ett par vita lindor följa med hem också.

Igår blev det jobb i ridhuset. Han var riktigt följsam och fin på slutet! Såg också att det blir programridning nästa helg, så nu får vi träna in ett par program på en vecka ;) Mest intressant blir hur vi reagerar på dressyrstaket, publik och tävlingsnerver. Återstår att se helt enkelt! Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Carro

Va...? Du har inte uppdaterat från igår! =)

2010-01-19 @ 08:35:18
Postat av: Fia

Så roligt att läsa om er eftersom jag aldrig hinner ner och titta, du får lägga upp lite filmer tycker jag... Kommer på söndag och kikar däremot!! :)

2010-01-19 @ 13:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0