Helgrapportering

Mycket har det varit och igår var det stallet från tidig morgon till sen kväll, jag var helt slut så jag orkade inte berätta hur allt gått då. Om vi börjar med fredag kväll blev det longering för Cosmos del, gick ganska bra, men han är ju så seg på lina!! Och sen kan han mitt i allt bralla iväg i världens caprioller och bocksprång.. Jag blir helt enkelt inte klok på den där hästen ibland! I lördags blev det i alla fall träning för Susanne, han var jättefin redan från början och kom loss jättebra på slutet. Avslutade med en avslappnad häst med jättebra påskjut och som verkligen rörde sig genom hela kroppen. Kul!!

Igår var det, som ni vet, dags för vår lilla debut. Med färre starter än planerat och en snabb domare hann jag inte riktigt med inför första starten och hade inte alls fått honom med på noterna. Dessutom hade ju någon satt upp ett slags vitt staket som Cosmo inte alls tyckte man behövde vara kompis med!! Han var helt okoncentrerad på mig och så fort jag petade på honom slog han och tyckte jag var tokjobbig. Det blev många djupa andetag för att inte brista totalt i tålamodet, men fortfarande fast besluten om att genomföra hela programmet, vilket vi också gjorde. Slutkommentaren från domaren var "spänd häst som glimtar till.." haha, spänd var verkligen bara föramnet, men det var ju kul att hon verkade se någon slags kvalitet i hans backutsparkar!! ;) Till nästa klass lyckades jag faktiskt ladda om, trots att jag tidigare varit väldigt långsint och ofta gett upp när jag mött motgångar på hästryggen. Men icke med Cosmo! Det är för övrigt ingen som helst idé med honom med tanke på hans egenheter, så det var bara att ta tre djupa och börja om från början. Och han lossnade faktiskt rikigt fint och tjurade bara till ett par gånger under framridningen till LA:1an (framsteg!) Nästa klass gick mycket bättre och vi fick hela 12 procentenheter högre, tänk om man skulle fortsätta i den takten med sina resultat ;) På det stora hela är jag faktiskt väldigt nöjd med vår prestation, framförallt för att han faktiskt kunde acceptera läget inför andra starten och slappnade av lite mer.

Nu blir det snart jobb och sen är det Nonneträning ikväll, ska bli kul! Ha det fint så länge!

Kommentarer
Postat av: Carro & co

Heja Cristin!



Men du måste bli bättre på att uppdatera! =)

2010-01-26 @ 09:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0