Jag har ramlat av!!

Men den här gången har det inte innefattat helikoptertur och en natt på akuten, inte ens ont någonstans!  Skönt att man kan ramla av utan att göra illa sig ibland också ;) (För er som kanske inte vet flög jag av för några veckor sedan - helikopterfärd till KS och en vecka hemma med hjärnskakning och morfintabletter mot ryggvärken, som tur var inga frakturer eller annat allvarligt). Idag var det hoppträning som gällde. Kände att han var taggad och testade lite till en början men sen gick det riktigt bra (bra för oss innebär att han bjuder på hindren och hoppar - låga hinder) ända tills vi skulle avsluta med en liten bana... Sista hindret, ett räcke med vattenmatta ur en ganska snäv sväng, enda hindret vi ännu inte hade hoppat. Han har hoppat vattenmatta förut, men idag ville han inte. Vi la ner bommen och fick lite draghjälp och så hoppade han. Så jag skulle bara ta det en gång ensam för att se att det funkar. Han bjöd riktigt bra och precis när han ska hoppa av slår han på en tvärnit istället. Jag fortsatte naturligtvis framåt över halsen på honom och när han började backa fick jag göra ett graciöst hopp ner i spånet. Snyggast var ju i alla fall att jag lyckades landa på fötterna ;) Nej, man kanske skulle ta och lägga ner det där med hoppning, det är ju farligt!! Som tur var gick det bra idag, men jag ska verkligen försöka hålla mig kvar i sadeln framöver istället ;)

Trots att man gjort en liten luftfärd är han så himla fin, min Cosmo. Imorgon tränar mamma för Sofia, jag ska försöka hänga med och titta lite. Vi hörs! Kram

Kommentarer
Postat av: Veronica

JA HOPPNING ÄR LIVSFARLIGT!!!!! Va kul att du startat en blogg, ja har nämligne tänkt många gånger att ja ska starta en blogg om min och Prezidents vardag:)

2010-01-29 @ 09:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0