Min duktiga duktiga häst!!

Åh vad jag är nöjd idag!! Red för Nonne igen, var fyra veckor sedan hon såg oss senast och jag hade förmånen att rida ensam idag (annars är vi två) och det var så himla roligt! Han var verkligen laddad idag höll på att kasta av mig med bakutsparkar och hopp när jag värmde upp, men jag bestämde mig för att försöka vända det till något positivt istället. Sagt och gjort, Vi jobbade oss igenom det och han blev otroligt energisk och elatisk och gick så himla bra!! Jag måste bara förbättra min sits ändå mer, men det händer saker hela tiden även där, så jag försöker fortsätta jobba med det. Motivationen är det inget fel på för tillfället i alla fall!

Imorgon får mamma hjälpa till med Cosmoliten. Har alldeles för mycket att göra på jobbet inför bokslut och med ett par sjukskrivna kollegor, så jag tar kvällen imorgon och sitter över på jobbet. Egentligen är jag med på körkurs i stallet också imorgon, men jag tvivlar på att jag ska hinna med det. Men vi får se hur det går. Cosmo slipper i alla fall en stressad ägare utan får lite tid och lugn och ro med mamma istället. Eftersom hon inte ridit på läge heller misstänker jag att hon är ganska sugen på att känna lite på honom ;). Det blir lugnt för honom i vilket fall som helst eftersom han trimmats nu ett par dagar. Nu blir det duschen för mig och sen lite sömn. Bjuder på en bild på min fina kille först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0