Snöig söndag

Godkväll! Kul att se att ni är fler och fler som följer med mig och Cosmo här på bloggen, och superroligt att ni kommenterar också, det tackar vi säskilt för! ;)

Idag blev det äntligen lite ridning i sadel igen! Jag ska träna mer på det där med barbackaridning, jag livar, men jag måste ha honom lite välmotionerad först!! Sprängladdningen Cosmo var ytterligare laddad idag och jag fick mamma att följa med på en uteritt på nya ridskolehästen Leo, som vi fick låna. För att hinna ut innan mökret kom lovade jag att göra iordning båda hästarna, men efter bara några minuter fick Cosmo gå in i sin box igen tills mamma kom. Det var verkligen ingen idé att ha honom stående på gången, han höll på att krypa ur skinnet och var helt galet jobbig. Blev säkerhetsväst och halsrem och ett stort knippe mod innan jag satt upp. Som tur var är det ju mycket snö nu, så min förhoppning var att han skulle tycka det var för jobbigt att göra några stora bussprång ;) Efter en stunds lugn skritt började Cosmo bli otålig så vi började trava, eller åtminstone försökte trava.. Leo gick först och travade på fint, men Cosmo var mer intresserad av att sparka bakut och studsa fram som en annan galning. Till slut gick han på framåt och travade på riktigt bra i den djupa snön - Härligt!!

Blev sedan mycket skritt och han var riktigt trevlig utan några dumheter. Så jäkla kallt bara, inte kul när man inte hade thermobyxorna på, vågade inte riktigt rida i dem när jag misstänkte hur han skulle vara. Kul i alla fall att vara ute i snön en stund!

Nu blir det sovdags för mig, ska ju tillbaka till jobbet imorgon så det kan behövas ett par timmars sömn nu ;) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0