Är det möjligt att man får kompromissa lite?

Ja, jag tänker så här; Om jag nu är lite sämre än vanligt på att blogga under semesterveckorna, så får ni en uppdatering här med både lite bilder och text, så ni står er ett tag till och kompenseras för de dagar som jag slarvat!? Och du! Passa på att ligga på stranden nu så länge uppdateringen är som den är ;)
Cosmos sår har i alla fall börjat läka riktigt bra, men det känns som att han börjar tröttna lite på latmanslivet utan att behöva göra något med mig på ryggen. Ska bli skönt att sätta igång honom nu i dagarna. För att underhålla mig under dessa dagar har jag bland annat ridit en sväng med Veronica på hennes Prezident. Han är en söt brun sak, lettiskt halvblod (rätta mig om jag har fel!), och någonstans omkring 155 cm över havet. Alltså; Den är liten. I alla fall betydligt mindre än LångbensCosmo! Men han kändes faktiskt inte liten att rida, mindre naturligtvis, men inte liten. Problemet för mig kom dock när jag skulle sitta av, marken kom liksom alldeles för fort så jag höll på att trilla när jag fick fotfäste för fort, haha. Ja, det var i alla fall trevligt att komma ut en sväng en lite halvsval sommarkväll...
I övrigt har jag också spenderat en hel dag med att skura ur Cosmos box så den glänser fint när det blir dags för flytt hem igen om ett par veckor. Vilket jobb dock! Tur att det är svalt i stallet annars hade jag aldrig överlevt! Jag började med att köra ut all torv och sopa ur hela boxen. Sen på med såpvatten på högtryckssprutan och spola alla väggar, galler och golvet. Å sen kom det värsta... Skurborsten fram och skrubba varenda millimeter av boxen och därefter spola allt med högtryckssprutan. Men snacka om att det var bra träning om man bara ska se till det positiva! Och såklart så blev faktiskt resultatet riktigt bra ;)
Dock fick Christin en redig dusch efteråt, med tanke på hur smutsig hon var när hon brottats med massa smutsvatten och stopp i avloppen... Hästlivet är bra underbart ändå!
När jag ändå var i farten tog jag med alla smutsiga och använda schabrak hem och körde på stortvätt. Sen tog jag tag i mitt mycket stökiga och oorganiserade överskåp, där jag har (läs ska ha) rena schabrak, täcken och annat som inte används varje dag. Mmm, det blev fint det!
Före.. ..Efter! Var sak på sin plats!

Tänk, när allt är nytvättat och på samma ställe, så är det något som slår en. Jag har nog en hel del grejer ändå... Kolla bara på antalet schabrak (det är alltså allt som ligger längst ner under de hoprullade vintertäckena). Jag kan nog inte motivera min överbelastade plånbok att jag behöver fler på ett tag, tyvärr!
Sen måste jag också få visa lite irritation, frustration och framförallt ilska mot Den eller De som inte kan låta andras saker vara! Får det lov att vara lite respekt, jag tackar! :Min Clear Round rosett från vår hopptävling har hängt på Cosmos box sedan vi vann den. Den har liksom fått hänga där för att jag är faktiskt himla stolt över den! Rosetten som sådan kan jag väl egentligen vara utan, men det är just det att den här betyder liksom något för mig. Framförallt står den för att vi har kommit en bra bit på väg, jag och Cosmo. Då blir jag så ledsen och besviken när Någon har varit och kladdat dit "COSMO" med några spretiga bokstäver över hela ena bandet. Så onödigt! Inte ens okej om Någon skrivit snyggt. Man rör helt enkelt inte andras prylar!
Jag blir så trött! Snälla Någon, besvara min fråga: Varför?! Är du nöjd med resultatet?! Suck..
Jaja, nog med pessimism. Jag är inte bitter, som Tony Rickardsson skulle ha sagt. Nu ska jag åka till Norrtälje och umgås med bästaste syster och hennes vänner.
Kram på er!
/CC

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men fy vad hemskt att någon har gjort så!!!:(

2010-07-18 @ 12:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0