Datorlös vecka ger ouppdaterad blogg...

Ja, jag har helt enkelt varit datorlös sen senaste inlägget. jag är ledsen, men därför har det inte blivit mycket uppdatering här. Förlåt.. :)

Cosmo har det i alla fall fortfarande bra i sommarhagen. Idag går vi in på sista veckan och han kommer förmodligen att få flytta hem på söndag. Ska faktiskt bli skönt att komma hem och få lite mer fasta rutiner igen. Tyvärr har igångsättningen förra veckan inte varit helt effektiv. Jag red måndag och tisdag förra veckan, men sen har det varit en riktig rivstart på jobbet sen dess, så jag har inte haft någon energi kvar när jag slutat. Tur nog, hade jag energi igår kväll och tog mig till stallet för att rida. Hade packat ihop alla ridkläder, sadel och träns i bilen och åkte iväg laddad som få. Väl där och dags att byta om, inser jag att jag nog lagt ridkläderna i Tomas bil istället för min... Smart jobbat, Christin! Så jag red barbacka på banan istället. I jeans och lågskor. Jag har tydligen inte lärt mig helt av min erfarenhet som tå-nagel-lös att jodphursen alltid ska vara på, men just denna gång fanns de inte tillhands och just denna gång lyckades han i alla fall inte trampa på mig. Är man sådär himlans ridsugen så får man liksom offra lite, eller hur?! Det var i alla fall roligt och lättare att sitta på honom än jag hade tänkt mig. Bra sitsträning är det ju verkligen, när man känner så tydligt själv om man sitter i balans eller ej.

Nog för att han inte kastade av mig eller trampade av mig fler tånaglar, men Cosmo lyckades med något annat..(naturligtvis).. Nämligen att slita sönder grimman och springa ifrån sin matte på stallplanen. Upp till gårdens bostadshus, störa dem mitt i middagen och låta dem hjälpa till att fånga honom. Min käre Cosmo hittar då alltid på en massa nya upptåg. ;)

Ingen annan grimma hade jag ju heller att tillgå, så det får bli dagens uppdrag att investera i en ny. Bäst att göra det med en gång, vetja!

Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0