Lata dagar på stranden

Hej!
Ja, först så här sent om kvällarna börjar tempraturen bli uthärdlig. Kom precis hem från ett stallbesök och Cosmo och hans kompisar var betydligt piggare vid den här tidpunkten. Jag hade med grimman ut och hittade dem på en av ängarna. Han fick ett nytt bandage över såret igår tillsamans med lite penicillinsalva för att försöka få bukt med den där rackarns skråman som aldrig vill bli ren och fin och läka ihop. Planen för dagen var att låta det sitta om bandaget satt fint och det inte tryckte någonstans på honom. Det var som att Cosmo visste mitt ärende och tyckte det var onödigt att jag skulle ta med honom till stallet. "Titta, matte, vad fint bandaget sitter! Jag stannar här hos mina kompisar istället.." Jag fick alltså inte ta in honom utan fick bara komma nära och klappa och gosa och kolla till honom när grimman inte var med. SötCosmo. Han är så fin min grabb ;)

Men jag förstår att de har det kämpigt i hagen de här dagarna. Nej, man orkar inte inte göra många knop inte. Idag har jag legat på stranden tillsammans med Fia och Mira och försökt få lite färg på min likbleka kropp. Ett par dopp blev det såklart också för att svalka sig lite mellan solen. Nej, det är bara att passa på att njuta så länge man kan! Kram på er!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0