Och så var det igång igen!

Tjenare!
Hoppas allt är bra med er!

Jag ska snart åka till stallet och ta en lite sväng med Cosmo innan jag åker till jobbet. Blir förmodligen en barbackatur idag och förmodligen på banan - Lite rädd om livet är jag faktiskt! Ska nämligen sova kvar på slottet i natt eftersom jag jobbar ikväll och börjar igen i morgonbitti och jag vill inte ha sadeln med mig i bilen. Men jag ska försöka fila på sitsen lite mer. Det gäller at pressa sig lite när man inte tränat på länge!

Igår tog jag och Veronica en kvällstur med kusarna. Jag tog dressyrsadeln med mig för första gången och Oj, vad jag älskar den sadeln! Man sitter ju som en kung ;) Cosmo kändes dessutom superfin och ställde sig väldigt villig till jobb. Vi tog en härlig skogstur och skuttade till och med över några små stockar som strategiskt nog var utplacerade längs ridvägen. Eller, nu ljuger jag kanske lite.. Av tre stockar och en rad med tunnor, hoppade vi en av stockarna och de övriga tyckte Cosmo var fasligt läskiga, speciellt de där konstiga tunnorna!! Hmm, jaja, han hoppade ju i alla fall en ;)

På hemvägen tog vi en liten galopp och Cosmo var superfin. Lätt i handen, rund och fin galopp och gick toppen att både korta och länga med små hjälper. Vi provade några byten också och jag undrar nästan vad som hänt under betestiden. Det gick liksom lättare än någonsin tidigare, bara att tänka lite och sitta om lite lite, så gjorde han klockrena, raka byten! Matte satt där med bredaste leendet och bara njöt!

Jo, jag tror allvarligt talat att han mått riktigt bra av den här vilan och att få gå ut i en ordentlig hage hela dagarna. Så synd att man så ofta måste kompromissa med små hagar och modern anläggning eller stora fina hagar men utan ridhus. Skulle jag ha vunnit de där 79,5 miljonerna som någon lycklig rackare gjort (på en lott från ICA i RIMBO) skulle jag bygga ett fint stall med fin ridbana, ridhus och många stora hagar där hästarna kunde få strosa omkring. Det skulle ju sitta fint, eller hur?! Cosmo blir dessutom så mycket trevligare att hantera när han har saker att göra om dagarna. Inte bara behöva stå stilla i en liten hage varenda dag. Klart som attan att han blir less och försöker busa till det genom att gnaga lite på en hästskötare eller sin matte!  Nej, rejäla hagar ska det vara! Kanske med en liten gärdesgård omkring, så här, det vore väl fint? Om jag nu vann de här pengarna (vilket jag i och för sin aldrig kommer att göra eftersom jag aldrig köper lotter, men ändå, vi låtsas!) och fick min lilla gård, skulle nog hästlivet vara fulländat. Tänk er själva att kliva upp om morgonen och ha hästarna precis utanför fösntret!


http://content.expressen.se/blog/81/07/31/tradgard/images/H%E4star%20i%20hage%20.jpg

Nej, dags att sluta drömma. Det är väl dags att åka så jag hinner till jobbet och i alla fall tjänar ihop en liten slant ;) Vi hörs!
/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0