Varm uppladdning och rapport efter svettig träning

Ja himlans vad varmt det är! Och vad varmt det var att rida igår! Ridhuset var som en bastu och svetten dröp om både hästar och ryttare denna eftermiddag. Cosmo var till en början lite seg, men kom igång när han insåg att vi faktiskt skulle hoppa. Roligt, tyckte Cosmo och försökte sig på ett och annat bocksprång istället! Hoppningen gick i alla fall bra och han skuttade över lådor och vattenmatta (Äntligen!!) utan några som helst bekymmer. Vi skrittade en stund medan de andra hoppade sina banor och när det senare var vår tur att hoppa vår 1,00 meters bana, hade Cosmos hoppfakrik stängt för dagen.. Tränare Sara vet dock hur han är och sa åt oss att hoppa upp lite på ett räcke för att få honom lite "på tå" igen. Sagt och gjort och det gick ju enkelt. Dags för banhoppning! Första hindret utan problem, andra hindret tvärnit. Jahapp. provar igen, då tvärnit även på första hindret. Hästen är nu helt låst och bara skriker att "Jag tänker inte hoppa mer, fattar'u väl!?!" Suck, det är verkligen dödläge när den där Anti-hopp-hästen Cosmo kryper fram från ingenstans. Jag trodde jag hade lyckats skrämma bort honom så han inte villa visa sig mer, men tydligen inte. Nej, där i värmen när jag var heeeelt slut och snart fick akut vätskebrist och värmeslag, så tog han naturligtvis tillfället i akt att komma fram och reta sin stackars matte.
Efter mycket tjat och strax innan matte gav upp hoppet, lyckades hon och hoppglada Cosmo lura iväg anti-hopp-Cosmo igen och vi skuttade över banan, dock lite lägre än planerat. När vi var färdiga löddrade Cosmostackarn av svett och mattes kläder gick i princip att vrida ur! Tack Anti-hopp-Cosmo för ett himla givande träningspass suckar matte och skakar på huvudet.
Igår kväll blev det att dra på jobbkostymen och jobba ett par timmar. När jag omkring kvart över två i natt äntligen är på väg hem ser jag ett par sms från käraste mamman. Jag hade totalt förträngt att jag skulle ta ut hästarna idag. men eftersom min mamma är världens bästa mamma, fanns ytterligare ett sms där hon skrev att hon tar hand om det så jag kan få lite sömn. Tack underbaraste mamman för det!!!
Dagen har sedan spenderats mestadels i stallet. Jag har fodrat och tagit in hästarna och tog ut Cosmo på en lång skrittur runt Näs senare på eftermiddagen. Tyvärr en massa mygg och bromsar och varmt, och Cosmo verkade ha oändliga mängder energi trots vårt extrempass i går, så det var bara att försöka hänga med i svängarna!
Efter lite middag och jordgubbar från mamma och pappas trädgårdsland (mums!) var det åter stallet för att utfodra djuren och putsa lite på utrustningen inför i morgon. Jag upptäckte då att mitt klubbschabrak är ordentligt framskuret, nästan som ett allroundschabrak, så det låg faktiskt riktigt bra under hoppsadeln. Så nu får Carro som hon vill, eller hur?! ;) Här kommer i alla fall lite bilder ifrån gårdagens träning. Mycket nöje!
Uppvärmningsskutt!




Läskiga lådor OCH planka går alldeles utmärkt!




Observera att vi faktiskt inte stannade på vattenmattan!!! Seger!


Crazy Horze ;)


Trött ekipage och inte helt snygga när vi är helt slutkörda!

Dessa bilder är himlans bra att ha i morgon. För om det skulle gå åt pipsvängen så har jag ju faktiskt bildbevis på att hästkraken kan hoppa egentligen... Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0