Segt i sommarhagen

Hej på er! Hoppas ni passar på att njuta av sommaren så mycket ni kan nu när vår svenska sommar visar upp sig från sin allra bästa sida! I princip hela denna vecka har tillägnats förberedelser inför en jättetrevlig fest som kommer att gå av stapeln imorgon. Pappa Bengt fyller nämligen 60 år på söndag och ska firas med dunder och brak. Det blir öppet hus i deras trädgård imorgon och ingen vet riktigt hur mycket folk som kommer. Jag har lovat hjälpa till med lite servering och det ska bli kul, framförallt spännande att se hur många som faktiskt dyker upp - Det har nämligen slagits vad om antalet gäster så det blir mycket intressant att se vem som vinner... ;)

Cosmo har i alla fall semester nu. Han får till och med vara lite rufsig i sin korta, fina päls bara för att bibehålla lite skydd mot alla rackarns insekter. Han gillar verkligen inte dessa bromsar och flugor, men tyvärr finns det gått om dem i hagen där de går. Hans sår vill inte riktigt läka heller och den där plåstersprayen jag testade fungerade inte alls. Kanske gjorde jag fel eller så, men det blir nog ingen första-hands-produkt framöver... Idag la jag istället på ett ordentligt spritomslag som får dra ur eventuell smuts och hålla undan flugorna. Han är i alla fall inte halt utan är pigg och glad ändå. Dock börjar det märkas på honom att han varit ute i snart en vecka nu. Cosmo blir trött i mössan när han är ute dygnet runt, inte alls lika stissig som när man tagit ut honom ur hagen tidigare, utan tycker istället att det är ganska skönt när matte viftar bort jobbiga flugor och kliar på honom en stund. SötCosmon min!

Nu ska jag sova en stund och imorgon blir det full rulle från tidig morgon till sen kväll. Såå, as always, Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0