Sommarbete och investeringar inför kommande säsong!

Cosmo har det härligt just nu, men naturligtvis har han också fått sig ett sår på ena framkotan. Ingen är väl förvånad dock.. Det ser i och för sig rätt bra ut, men det är så bökigt med sårskador den här tiden på året. Infektioner av värmen, flugor som helst är i såret hela tiden och hästar i enorma beteshagar är inte de lättaste att bandagera. Jag införskaffade en slags plåsterspray på apoteket som förhoppningsvis gör lite nytta. Försökte först lägga ett spritomslag för att dra ur lite, men det hade Cosmo naturligtvis kliat ner så det hängde runt karleden på honom. Igår fick jag heller inte fånga honom. Hade grimman med mig ut och tänkte ta med honom till stallet en stund, men det tyckte Cosmo var en dålig idé. När jag höll grimman i handen fick jag inte ens komma nära honom. Så det blev till att lägga ifrån sig grimman och hålla på med honom lös, då trivdes han bättre.. KnasCosmo ;)
Elin (kolla in hennes blogg vetja!) skickade över ett par bilder från hoppningen i helgen. Tack för det! Ser ju riktigt bra ut tycker jag! Eller vad säger ni?
Ooops! Kom visst lite efter i det jääääättesprånget!


Sista språnget i första klassen.. Kanske därför matte är jättelycklig?!




Trött, men lycklig matte ;) (Alla ser rosetten va'?!?)


Hoppehäst!

Nej, nog med hoppning nu.. Igår var jag på Hästbiten på Söder och införskaffade mitt efterlängtade KANDAR!!! Rundsytt och brunt från Hubertus ;) Nu blir man taggad på dressyr och träning igen. Ska olja in det lite bara så det blir någon nyans mörkare och passar sadeln bättre. Lovar att lägga upp lite bilder på det med snart ;)
Planen är att Cosmo ska få vila den här och nästa vecka och sen kör vi lite mjukstart de andra två betesveckorna innan vi åker hem igen och kör på med träning ordentligt. Har börjat planera höstens tävlingssäsongen lite och det ser ganska bra ut tycker jag. Målet är att tävla så mycket som möjligt i höst för att få Cosmo att lugna sig på tävligsbanan och kunna lyssna och påverkas innanför dressyrstaketen. Lätt som en plätt, eller hur?!
Vi hörs!
/CC


Kommentarer
Postat av: Carro

Shit! Han kommer bli en bra hopphäst, skulle ju kunna stå en liten människa (du kan få låna "du vet vem" ;)) under honom på tredje bilden nerifrån!



Kul att du köpte kandaret, vill se bilder!! =)

2010-07-07 @ 13:57:40
Postat av: Christin

Haha, han skulle absolut kunna stå där under ;) Ja, avståndet stämde inte riktigt och han tyckte väl det såg så pluttigt ut med en oxer på 0,90 m, så då kan man väl lika gärna hoppa lite större?! Eller?!



Absolut, bilder ska du få. De kommer så fort som möjligt ;)

2010-07-07 @ 23:02:44
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0