Vaaaaaarmt!

Större delen av denna söndag har spenderats på stranden tillsammans med syster Fia och systerdottern Mira. Det var härligt och det blev ett par dopp i sjön. Årets första för mig faktiskt ;)

Var och hälsade på Cosmo tillsammans med mamma nu ikväll när det äntligen var lite svalare. Han är så trött nu när han är ute dygnet runt och kämpar mot insekter och värme. Stackarn, men jag tror faktiskt det är lite bra för honom att få vara ute och bli lite trött också. Han har sin nya kompis Ozzy vid sin sida hela tiden medan de andra går lite för sig själva. Men naturligtvis under kontroll av Cosmo som intagit ledarpositionen i hagen.

Eventuellt ska jag rida lite tillsammans med Veronica i veckan. Hon har precis fått hem en fjordis som hon ska ha på foder, så hon har just nu två att motionera. Och i och med att jag inte rider Cosmo denna vecka heller så tänkte jag att det kan sitta fint med lite ridning i alla fall. Man blir ju liksom lite ridsugen när man inte fått rida på ett tag. Men om jag ska vara ärlig hade jag aldrig orkat hålla igång Cosmo i tävlingskondition i den här värmen, så jag hoppas det kan bli lite svalare när det är dags att sätta igång honom.

Jag har förresten shoppat lite grejer från Börjes i Tingsryd som jag fick hem häromdagen. Ett tunt bomullstäcke, benlindor (limegröna! jag var bara tvungen!!) grimskaft, och lite bra-att-ha-saker som schampoo, B-vitaminer, självhäftade bandage och sånt. Eftersom Tomas börjar jobba imorgon tänkte jag ta nån dag i veckan och ägna åt att skura boxen, städa ur överskåpet i stallet och ta hand om alla täcken och så, se om något behöver lagas eller kompletteras och allmänt se till att allt finns och är i ordning tills det är dags att flytta hem Cosmo igen.

Nu ska jag titta färdigt på VM-finalen, som jag förövrigt tycker spelas fult och inte alls underhållande. Jag är verkligen ingen fotbollsfantast, men är det VM så är det ;)

Hoppas bara jag hinner kolla på sammandraget från Falsterbo också, betydligt mer underhållande kan jag svära på! Kram på er!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0